וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתלמדים זכאים לשכר מינימום ולימי חופשה"

חיים ביאור

7.10.2009 / 10:10

כך קבעה השבוע השופטת חנה שניצר-רהב מבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בעקבות תביעה שהגישה עובדת שהועסקה כמתלמדת בחברת שרגל מעבדות שיניים

מעסיק אינו רשאי להלין את שכרו של מתלמד ולשלם לו רק עבור נסיעות לעבודה וממנה - כך קבעה השבוע השופטת חנה שניצר-רהב מבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בעקבות תביעה שהגישה עובדת שהועסקה כמתלמדת בחברת שרגל מעבדות שיניים.

העובדת הועסקה בחברה ב-2007-2008 כחניכה במקצוע טכנאות שיניים. בינה לבין החברה התקיימו יחסי עוסק ומעסיק - דבר המחייב את המעסיק לשלם לה שכר לפחות שכר המינימום.

בעלי שרגל מעבדות שיניים טען במשפט כי הבהיר מראש לתובעת שלא ישלם לה שכר, אלא רק הוצאות נסיעה. לטענתו, זה הסיכום שהוא מגיע אליו עם כל מתלמד במעבדתו, "מכיוון שבראשית התקופה, המתלמדים מסבים לבית העסק יותר נזק מאשר תועלת".

השופטת שניצר-רהב קיבלה את התביעה וקבעה כי לפי חוק החניכות, חניך הוא נער העובד בכדי לרכוש מקצוע, ומעביד חייב לשלם לו שכר עבודה שלא יהיה פחות משכר המינימום. לגבי טענת הבעלים, שלפיה הפיק תועלת מועטה מעבודת החניכה, אמרה השופטת כי חוק שכר המינימום אינו מוציא מתוכו אנשים שמבצעים עבודה במטרה ללמוד מקצוע, ולכן התובעת זכאית לשכר עבודה ולדמי חופשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully