וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד זה לא מספיק - התגלה סטונהנג' נוסף

צוות חוקרים בריטי סבור כי מעגל אבנים נוסף ניצב בעבר על גדת נהר, במרחק של קילומטרים אחדים מהאתר הפרהיסטורי. האתר החדש זכה לשם - "בלוסטונהנג'"

סטונהנג' הוא אחד מהאתרים הפרהיסטוריים הידועים בעולם, והוא מורכב מסוללת עפר המקיפה קבוצה גדולה של אבנים עומדות. במרוצת השנים ייחסו למקום משמעויות פולחניות והוא משמש כמוקד לעלייה לרגל לאלפי עובדי אלילים עד היום. לאתר הפרהיסטורי נקשרו גם מיתוסים רבים, ובינהם שהוא שימש אתר נחיתה לחייזרים וכמוקד לפעילות מכשפים בעת העתיקה. ומעכשיו – הוא לא לבד.

ה"גרדיאן" מדווח היום (שלישי), כי ארכיאולוגים בריטיים סבורים שמצאו עדויות לכך שמבנה אבנים מעגלי נוסף ניצב בעבר במרחק של קילומטרים אחדים מהאתר הנודע. האתר החדש, שהתגלה על גדת נהר האוון, זכה כבר לכינוי "בלוסטונהנג'", בגלל צבען הכחול של 25 האבנים שהרכיבו אותו.

החפירות במקום מלמדות, כי באתר היה מעגל אבנים בקוטר של 10 מטרים שהוקף בסוללת עפר, כך סיפר מנהל הפרויקט, פרופסור מייק פרקר פירסון מאוניברסיטת שפילד. האבנים סולקו מהאתר לפני שנים רבות, אך הבורות שהותירו מצביעים על כך שבעבר ניצב שם מעגל של אבני חול כחולות שהובאו מהרי פרסלי בוויילס, המרוחקים מאות קילומטרים משם.

סוללת העפר נבנתה בערך בשנת 2,400 לפני הספירה, אך ראשי חץ שנמצאו בתוך מעגל האבנים מרמזים לכך שהאבנים עצמן הוצבו שם 500 שנה קודם לכן. פרקר פירסון סיפר כי צוותו מחכה כעת לתוצאות הבדיקה שתגלה אם אבנים הניצבות כעת במעגל הפנימי בסטונהנג', היו בעבר חלק מהמבנה שהתגלה על גדת הנהר.

האתר הנוסף נמצא בסופה של דרך המובילה מסטונהנג' לנהר. "שיערנו בעבר שייתכן שיש משהו בסוף הדרך, ליד הנהר. אבל ממש לא ציפינו לגלות שיש מעגל שלם נוסף", אומר פרקר פירסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully