וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרצה שקרא לחרם מצדיק את סרבני הגיוס

יוסי מדריסוביץ'

6.10.2009 / 21:26

לדעת ד"ר ניב גורדון מאוניברסיטת בן גוריון, שלושת סרבני הגיוס שפועלים בדרום אפריקה נגד גיוס לצה"ל "נלחמים למען המוסריות של המדינה. הם הגיבורים האמיתיים של ישראל"

"שלושת החבר'ה האלה בקייפטאון הם הגיבורים האמיתיים של ישראל". כך אמר אמש (שלישי) לוואלה! חדשות ד"ר ניב גורדון, מרצה באוניברסיטת בן גוריון, שהתייחס לקמפיין נגד צה"ל, שמנהלים בדרום אפריקה שלושה סרבני גיוס ישראלים. במהלך חודש אוגוסט האחרון פרסם ד"ר גורדון מאמר בעיתון האמריקאי "לוס אנג'לס טיימס" ובו כתב בין היתר כי "הדרך המדויקת לתאר את ישראל כיום היא 'מדינת אפרטהייד'. גורדון טען במאמר, כי יש להטיל חרם בינלאומי על ישראל, מכיוון שזו "הדרך היחידה להציל אותה".

מוקדם יותר דווח כי שלושה סרבני גיוס ישראלים, יובל אופיר בן 20, עומר גולדמן בת 20 וסהר ורדי בת 19, קיימו אירוע מיוחד באוניברסיטת קייפטאון (UCT) הנחשבת למוסד האקדמי המכובד ביותר ביבשת ומול מאות סטודנטים, בהם גם סטודנטים יהודיים, קראו לנוכחים לנקוט בחרם על מדינת ישראל. סטודנט יהודי שהיה בקהל סיפר כי "לקראת הסוף, ביקש אחד מהסרבנים ליטול חלק אקטיבי במאבק לסיום הכיבוש וקרא לכל הנוכחים להחרים את ישראל".

"עד שלא יהיה מחיר לכיבוש הזה, אז הוא לא ייגמר"

ד"ר ניב גורדון התייחס אמש למפגש של הסרבנים עם הסטודנטים הדרום אפריקאים ואמר כי "עד שלא יהיה מחיר לכיבוש הזה, אז הוא לא ייגמר. אני חושב שהפתרון לא יבוא מבפנים, אנחנו צריכים את העזרה של הקהילה הבינלאומית, במיוחד את החברה האזרחית הבינלאומית, שתפעל כדי לעזור לנו לסיים את המצב של האפרטהייד. בין הירדן לים חיים 5.6 מיליון יהודים ו-5.2 מיליון פלסטינים. 3.5 מיליון מהפלסטינים הללו חיים על פי כל הגדרה בינלאומית תחת חוק אחר, זה אפרטהייד".

עוד אמר ד"ר גורדון כי "אני שילמתי מחיר זעיר לעומת מה שהפלסטיני הממוצע משלם. אני גר בבאר שבע ו-30 דקות נסיעה מכאן חיים פלסטינים ללא מים וללא חשמל כב 42 שנים. אני חושב ששלושת החבר'ה האלה בקייפטאון הם הגיבורים האמיתיים של ישראל. הם באים ונלחמים למען המוסריות של המדינה, אפשר להגיד שהם הפטריוטים האמיתיים. אני בגילם הייתי במחנה השלום, אז היו 15 אלף מתנחלים והיום יש חצי מיליון. אני חוזר ואומר שמבפנים זה לא יבוא ולכן צריך את העזרה של החברה האזרחית של הקהילה הבינלאומית כדי לסיים עם זה אחת ולתמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully