וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במגזר: "מעצר סלאח - החלטה מסוכנת"

ניר יהב ופנחס וולף

6.10.2009 / 20:29

ח"כים ערבים ביקרו בחריפות את מעצר ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראאד סלאח. סגנו של סלאח: "לא יצליחו למנוע את אמונתנו באל-אקצא"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

במערכת הפוליטית מיהרו הערב (שלישי) להתייחס למעצרו של ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השייח' ראאד סלאח. במשטרה החליטו לעצור את סלאח בחשד להמרדה והסתה לאלימות במזרח ירושלים, בעקבות אמירותיו בימים האחרונים. סלאח קרא היום לאזרחים הערבים להגיע למסגד אל-אקצא ולהגן עליו בגופם. בראיון לאל-ג'זירה אמר סלאח כי "לא נהסס לשלם כל מחיר כדי לסייע למסגד אל-אקצא".

שייח' כמאל חטיב, סגנו של סלאח לא הביע פליאה על דבר המעצר. לדברי חטיב, "ההחלטה אינה מוזרה בעיניי, הרי בימים האחרונים הוכרזו הכרזות עוינות ביניהן של השרים סילבן שלום, עוזי לנדאו ורבים אחרים. ברור שצו המעצר הזה הוא צו פוליטי לא חוקי. השייח' סלאח לא עבר על החוק, כל פעולותיו נעשו במסגרת החוק. הוא לא מתחבא מאחורי המילים שלו. הוא אומר את מה שעל ליבו. אפילו אם המשטרה תעצור את שייח סלאח ותעצור אותי, הם לא יצליחו למנוע את אמונתנו במסגד אל-אקצא, שנמצא בלב של כולנו".

ח"כ טאלב א-סנע (רע"ם-תע"ל) אמר לוואלה! חדשות כי "קברניטי המשטרה פועלים מתוך אובדן עשתונות ובמקום להרגיע הם מתסיסים ונכנעים ללחצים פוליטיים של מפלגת ליברמן והימין הקיצוני. מבחן המשטרה הוא לנהוג ברגישות ובשיקול דעת גם במצבי לחץ ולא להפוך לכלי שרת בידי לאומנים קיצוניים או דתיים סהרוריים שמכתיבים את הטון בימים האחרונים בכל הנוגע למקום הכי רגיש בעולם הר הבית". לדברי א-סנע, "בהחלטה זו אין טיפת שכל זו החלטה מסוכנת המוסיפה שמן למדורה".

ח"כ ג'מאל זחאלקה, יו"ר בל"ד, אמר כי "יש לשחרר מייד את השייח ראאד סלאח. זהו מעצר פוליטי ופרובוקטיבי שמניעיו הם רדיפה פוליטית של ההנהגה הערבית בארץ. כל דבריו של השייח סלאח הם במסגרת הקריאה להגן על מסגד אל אקצה". זחאלקה הוסיף כי "הנהגת הציבור הערבי תבקר מחר במסגד ותביע עמדה מאוחדת להגנה על המסגד. מה שדרוש זה לרסן את אלה שרוצים לפגוע במסגדים ולהפסיק ביקורים פרובוקטיביים ברחבת המסגדים. ולהקפיא את החפירות שעלולות לפגוע במסגד במקרה של רעידת אדמה".

"צריך היה לעצור אותו כבר קודם"

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' גיבה את פעולת המשטרה בעקבות מעצרו של השייח ראאד סלאח. השר הנחה את המשטרה להמשיך באכיפה הבלתי מתפשרת של החוק ואמר כי "מערכת אכיפת החוק תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לסכל ולמנוע כל גורם שמוביל השתלחות הסתה והמרדה כנגד המדינה".

ח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו), אמר בהתייחסותו למעצר השייח' סלאח כי "אני מברך על המעצר של רב המסיתים השייח' סלאח. עם זאת אני מצר על כך שהדבר לא נעשה כבר בחודש יוני, כאשר התרעתי ותבעתי במשטרה לעצור אותו בגין הסתה, כאשר נאם באוניברסיטת חיפה וקרא לפגיעה ביהודים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully