וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייח' ראאד סלאח הורחק מי-ם ל-30 ימים

איילה חננאל וניר יהב

6.10.2009 / 23:13

בית משפט השלום בירושלים החליט לשחרר את ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, שנעצר אתמול יותר בחשד שהסית לאלימות במזרח ירושלים. פרקליטו: "ההחלטה על המעצר של השייח' סלאח היתה פופוליסטית"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: עידן גוראל)

בית משפט השלום בירושלים החליט אמש (שלישי) לשחרר את השייח' ראאד סלאח ממעצרו ולהרחיק אותו מירושלים למשך 30 ימים. סלאח, שנחשד בעבירות של הסתה והמרדה, נעצר מוקדם יותר על רקע התבטאויותיו בימים האחרונים. ההחלטה על מעצרו התקבלה על ידי מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן, פרקליט המדינה משה לדור ומפקד מחוז ירושלים ניצב אהרון פרנקו.

הארכת מעצר של ראאד סלאח. עומר מירון
קרא לערביי ישראל להגן בגופם על אל אקצא. ראאד סלאח/עומר מירון

במהלך הדיון בבית המשפט, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של השייח' סלאח בחמישה ימים, אך השופט לא קיבל את הבקשה. פרקליטו של סלאח, חאלד אזברגה, אמר בדיון כי "זאת לא הפעם הראשונה שהשייח' סלאח אומר את הדברים האלה. זאת בעצם החלטה פופוליסטית של המשטרה לבקש להאריך את מעצרו".
סלאח קרא אתמול לאזרחים הערבים להגיע למסגד אל-אקצא ולהגן עליו בגופם. בראיון לתחנת הטלוויזיה אל-ג'זירה אמר סלאח, כי "לא נהסס לשלם כל מחיר כדי לסייע למסגד". הוא הוסיף כי "הקריאות להוציא את תנועתו מחוץ לחוק אינן חדשות וכי אם הממסד הישראלי יאלץ אותו לבחור בין הגנה על המסגד לבין מאסר, הוא יקבל בברכה את הכלא". בהמשך נפגש סלאח עם חברי הפלג החרדי הקיצוני נטורי קרתא במזרח העיר. בפגישה החזיקו נטורי קרתא בשלטים: "ציונים אינם יהודים", ו-"מירדן עד הים, פלסטין תהיה חופשית".

גורמים במשטרה מסרו לוואלה! חדשות בעקבות מעצרו של השייח' סלאח כי הוחלט על מעצרו לאחר התייעצות עם כל הגורמים ובהתחשבות בנסיבות. "יש להימנע מנבואות זעם. אנו מעריכים כי מעצרו של השייח' לא יוביל לאינתיפאדה, כי אחרי הכול סלאח אינו מייצג את כלל ערביי ישראל והפלסטינים אשר רק עתה סיימו חודש תפילות בהר הבית במסגרת חג הרמדאן", אמרו במשטרה. עוד נמסר, כי "מטרת המשטרה הינה לשמור על אתרי הקודש חופשיים לגישה לכל הדתות, מוסלמים, נוצרים ויהודים כאחד".

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' גיבה אמש את פעולת המשטרה בעקבות מעצרו של סלאח. השר הנחה את המשטרה להמשיך באכיפה הבלתי מתפשרת של החוק ואמר' כי "מערכת אכיפת החוק תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לסכל ולמנוע כל גורם שמוביל השתלחות הסתה והמרדה כנגד המדינה".

ראאד סאלח עם נטורי קרתא. רויטרס
סלאח עם נטורי קרתא/רויטרס

השייח' סלאח נעצר כבר מספר פעמים בעבר בעקבות פעולוות מחאה בהן השתתף. בשנה שעברה אף הואשם בהסתה בעקבות נאום שנשא בירושלים. ב-2003 הוא הואשם במגע עם סוכן זר לאחר שיחד עם אחרים העביר ידיעות וכספים לתנועת החמאס. הוא הורשע ונידון לשלוש וחצי שנות מאסר. לאחר אירועי אוקטובר 2000, הוא הואשם על חלקו בליבו האש והיצרים בקרב המגזר הערבי.

עדכון ראשון: 19:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully