וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב הכותל: "להחזיר השפיות לעיר הקדושה"

6.10.2009 / 18:44

בעקבות העימותים במזרח ירושלים, קרא רב הכותל שמואל רבינוביץ' למנהיגי כל הדתות לפעול להרגעת הרוחות. לדבריו, הטענות לפיהן ישראל מבצעת חפירות מתחת להר הבית הן "שקר מוחלט"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

רב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ', יצא היום (שלישי) במתקפה חריפה נגד גורמים מחוץ לעיר ירושלים, שטענו כי מתקיימות חפירות ישראליות מתחת למתחם הר הבית. לדבריו, "אני תמה איך מנהיג דת יכול לשקר ולסלף בצורה קיצונית כל כך בשביל אינטרסים פסולים? לטעון כי אנו חופרים במתחם הר הבית הוא כמו לטעון על יום שהוא לילה! נכון כי בכל מקום שבו נחפר מתחם אנו מגלים עבר מפואר ושורשי עם ישראל, אכן אלו העובדות, כי עמנו היה מאז ומעולם קשור בעבותות אהבה לירושלים ולמרגלות הכותל המערבי יותר מבכל מקום אחר מתחברים זיכרונות העבר של העם היהודי עם תקוות העתיד שלו".

עוד ציין רב הכותל בהודעה המיוחדת שפרסם, כי "המנהיגים הדתיים שנמצאים בתחום העיר העתיקה עושים למען חיים שלווים ושקטים בעיר העתיקה לטובת כל בני הדתות ומתוך מטרה עליונה לאפשר תפילות סדירות במקומות הקדושים, אולם מעת לעת הגורמים מחוץ לירושלים מצליחים לפגוע ולחלל את המקומות הקדושים בטענות שקר. חובת המנהיגים הדתיים להוקיע את אנשי הדת המעניינים להסית ולפלג את יושבי עיר הקודש. אסור לתת לאנשים להגיע אל המקומות הקדושים מתוך מטרה לפגוע במתפללים בני דת אחרת, אנשים אלו אין מקומם במקום קדוש".

בסוף דבריו ציין הרב רבינוביץ', כי "שום דת אינה מתירה לזרוק אבנים או לפגוע פגיעה כלשהי במתפללים. אני קורא לראשי הדתות היושבים בעיר העתיקה למצוא את הדרך כדי להחזיר את השפיות לעיר הקדושה, על מנת שכולם יוכלו להגיע אל המקומות הקדושים מבלי להיתקל בעוינות ובחששות. הטענות המגוחכות על חפירות מתחת להר הבית הינם שקר מוחלט! בראש ובראשונה בגלל היותן מנוגדות להלכה היהודית. כל הגופים העוסקים בחשיפת עברו המפואר של העם היהודי בירושלים אינם מתקרבים להר הבית, אפילו לא למקומות שיש בהן ספק כלשהו באשר לקדושת הר הבית".

בתוך כך, התקיימה היום ברחבי הבירה צעדת ירושלים, שבה השתתפו 70 אלף בני אדם. ראש העירייה ניר ברקת אמר במהלך הצעדה שאותה איבטחו 2,000 שוטרים כי ""הצעדה מצביעה על האווירה שתורמת להזדהות עם ירושלים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully