וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו מוצפת: מיליוני פליטים דורשים סיוע

השלטונות בהודו מנסים להתמודד עם תוצאות השיטפונות, שהביאו למותם של 250 בני אדם והותירו 2.5 מיליון מחוסרי בית

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

כוחות סיוע והצלה עם סירות ומסוקים, המשיכו לנסות היום (שלישי) להעביר מזון וציוד לכ-5 מיליון בני אדם שנפגעו מהשיטפונות בדרום הודו. השיטפונות, שנוצרו מגשמים עזים שירדו במהלך השבוע האחרון, הביאו למותם של 250 בני אדם והותירו 2.5 מיליון בני אדם חסרי בית. זאת בעיקר במדינות קרנטקה ואנדרה פרדש, אך גם במהרשטרה ובגואה.

בזכות הירידה בגובה המים במרבית האזורים המוצפים, מתרכזים כעת כוחות הסיוע בהעברת קצבאות מזון ומים בזמן שרבים מהניצולים מתלוננים על הקצב האיטי של פעולות הסיוע. "אין לנו שום מתקנים כאן, אפילו אוכל ומים לא מספקים לנו", סיפרה אחת מהנשים במחנה פליטים זמני בו החלו הניצולים להפגין בזמן ביקור של נציגי הממשלה. גורמים רשמיים אמרו, כי פעולות הסיוע מתעכבות בשל נזק כבד שנגרם לדרכים. "על כולם להבין שאנחנו מתמודדים עם השיטפונות הגדולים ביותר של תקופתנו", טען קומאר מאנה, שוטר מקומי.

שטפונות הודו. רויטרס
"אין לנו שום מתקנים, אפילו אוכל ומים לא מספקים לנו"/רויטרס

300 אלף שקי חול כבדים הוצבו אתמול בניסיון לחזק את הסוללות החלשות על גדות נהר קרישנה, שזורם בסמוך לעיר ויאיוודה, בה מתגוררים קרוב למיליון בני אדם ואשר משמשת כמרכז סחר חשוב. בנוסף, פינו הרשויות יותר מ-200 אלף תושבים שגרים ליד הנהר ואזעקות נשמעו ב-100 כפרים לאורך הקרישנה.

האתגר הגדול ביותר העומד בפני כוחות ההצלה הוא ההגעה לכפרים מבודדים ואספקת מי שתיה נקיים, כדי למנוע הפצה של מחלות ממים מזוהמים. "ממדי האסון הם ענקיים, כך שגם מאמצי הסיוע והשיפוץ הם ענקיים", אמר פטר אופהוף, ראש מרכז הצלב האדום והסהר האדום הבינלאומי בהודו. לדבריו, "המים מתחילים לרדת והגשמים לא מתחדשים, כך שהעבודה האמיתית מתחילה עכשיו".

מעבר לנזק שנגרם למבנים, בהודו מביעים חשש כבד מפני הנזקים שנגרמו למיליוני מטרים רבועים של שטחים חקלאיים, בייחוד לשדות הגידול של קני הסוכר והתירס הנמצאים באזור ומהווים כשליש מהתוצר הלאומי של הודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully