וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: ריבית על המשכנתא כהוצאה מוכרת?

רנית נחום

6.10.2009 / 17:44

ההצעה ביוזמת ח"כ יואל חסון (קדימה) עשויה לחסוך לכל משפחה ישראלית 500 שקלים בחודש ולהקל על החזרי המשכנתא. "ההצעה תיטיב עם זוגות צעירים ומעמד הביניים"

ח"כ יואל חסון (קדימה) הגיש הצעת חוק לפיה הריבית על המשכנתאות תוכר כהוצאה מוכרת. מבדיקה שערכו כלכלני התאחדות הקבלנים, הכרה בהוצאות על ריבית המשכנתה תיצור חיסכון חודשי ממוצע של כ-500 שקל למשפחה בחודש, ותקל גם על החזרי המשכנתא בשנים הראשונות להחזר ההלוואה.


"הצעת החוק באה להיטיב עם זוגות צעירים ושכבות הביניים מבלי לתת אפשרות לאלה שאינם זכאים לנצל את ההטבות. ההצעה תקל על הנישומים בכך שהריבית על המשכנתא תנוכה ממס הכנסה. בד בבד צעד זה יגרום להתפתחות ענף הבנייה והמרצת המשק", על פי דברי ההסבר להצעת החוק.

מתכונת דומה כבר עובדת ברוב המדינות המפותחות כאיטליה, אירלנד, ארה"ב, דנמרק, הולנד, יוון, לוקסמבורג, נורווגיה, ספרד, פורטוגל, פינלנד, שבדיה, שווייץ ובלגיה - צעד שמיטיב עם הציבור המתקשה לרכוש דירות.

על פי הצעת החוק יהיו מספר מגבלות לקבלת ההטבה ובכלל זה הגבלה כי מחיר הנכס לא יעלה על מיליון שקלים והמשכנתא לא תעלה על 80 אחוז מערך הדירה. כמו-כן לא יוכלו ליהנות מההטבה רוכשי דירות שאינם תושבי מדינת ישראל ורוכשים פוטנציאלים שבבעלותם נכס נוסף. הצעת חוק דומה הוגשה בכנסת הקודמת על-ידי ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) ואושרה בקריאה טרומית.

לדברי ח"כ חסון, ייתכן שיעשו שינויים בגובה מחיר הדירה והמשכנתא. הצעת החוק, הוסיף, תמומן מהעלייה בהכנסות ממסים שייגבו כתוצאה מהגדלת כמות הדירות הנמכרות והן ממס הכנסה שישלמו הקבלנים שמכירותיהם להערכתו יגדלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully