וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמיניסטים הסרבנים קראו להחרמת ישראל

עומר רבין

6.10.2009 / 18:08

שלושה סרבני גיוס קיימו אירוע נגד ישראל באוניברסיטת קייפטאון בדרום אפריקה וקראו לסטודנטים להצטרף למאבק נגד הכיבוש. לטענתם, צה"ל פוגע מדי יום בזכויות האדם של הפלסטינים

שלושת סרבני הגיוס אשר הגיעו בשבוע שעבר לדרום אפריקה במסגרת קמפיין נגד צה"ל קראו אחר הצהריים (שלישי) להחרמת ישראל. השלושה, יובל אופיר (20), עומר גולדמן (20) וסהר ורדי (19), קיימו אירוע מיוחד באוניברסיטת קייפטאון (UCT) הנחשבת למוסד האקדמי המכובד ביותר ביבשת - ומול מאות סטודנטים, בהם גם סטודנטים יהודים, קראו לנוכחים לנקוט בחרם על מדינת ישראל.

לדברי סטודנט יהודי שהיה בקהל, "רוב ההרצאה היתה יחסית נינוחה. השלושה נשאלו שאלות קשות, אבל ענו את דעתם והיה דיון ער. לקראת הסוף ביקש אחד מהם, יובל, מהנוכחים ליטול חלק אקטיבי במאבק לסיום הכיבוש וקרא לכל הנוכחים להחרים את ישראל". מאוחר יותר הערב נאמו בפני למעלה מ-1,000 איש באוניברסיטת החוף המערבי (UWC) והשמיעו קריאות דומות.

אמש ניסו הסרבנים להגיע לרשת בתי הספר היהודיים בקייפטאון, בה לומדים כ-90% מילדי הקהילה היהודית. זאת לאחר שבשבוע שעבר החליט הוועד המנהל של בתי הספר לא לאשר את הגעת השמיניסטים למוסד, בעיקר בשל הגופים המממנים את ביקורם והמסר אותו הם מנסים להעביר, של השוואת ישראל למדינת אפרטהייד.

הסרבנים הגיעו לתיכון "הרצליה" בקייפטאון וביקשו להיכנס אליו. משלא הורשו, בהתאם להחלטת המוסד, הם עמדו מחוץ לשערים וחילקו פליירים לכל התלמידים הקוראים להם לבוא להשתתף באירועים בהם הם משתתפים השבוע בדרום אפריקה. כמו כן ניסו לשוחח עם התלמידים ולשכנע אותם בעמדותיהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזת השמיניסטים שנתלתה בדרום אפריקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היהודים בדרום אפריקה תומכים בישראל"

מחר צפויים הסרבנים להיפגש עם אנשי הקהילה היהודית. מארגני "מסע ההופעות" שלהם שכרו את אולם האירועים של הקהילה ופירסמו מודעות בכל המוסדות היהודיים הקוראות לאנשי הקהילה להגיע ולנהל איתם דיון פתוח על הנושאים הבוערים. עם זאת, בעקבות דברי הסרבנים בהרצאתם היום באוניברסיטת קייפטאון - שוקל כעת ועד הקהילה היהודית בעיר את צעדיו לקראת האירוע מחר ועל רקע המשך ביקורם של הצעירים במדינה.

יוסי אשד, ראש משלחת הסוכנות היהודית בקייפטאון דרום אפריקה, מסר בתגובה, כי "בדרך כלל אנחנו נאלצים להתמודד עם קריאות מהסוג הזה מצד גורמים מחוץ לקהילה היהודית. מעציב מאוד לגלות שצעירים ישראלים בוחרים לקדם עמדות מסוכנות כאלה, בזמן שחבריהם משרתים בצבא ומסכנים את עצמם למען הכלל. כחלק מהעבודה היומיומית שלנו בתחום קידום העלייה והחינוך הציוני, נדע להתמודד גם עם האתגר הזה".

אשד הדגיש, כי "הקהילה היהודית בדרום אפריקה היא קהילה ציונית התומכת מאוד בישראל, והמספרים ההולכים וגדלים של עולים מקייפטאון הם העדות הטובה ביותר לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully