וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור נדחה: אלי רייפמן יישאר במאסר

6.10.2009 / 16:27

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של איש העסקים לבטל את עונש המאסר שהוטל עליו בגין ביזיון ביהמ"ש. השופטים: רק מאסר יוכל לסייע בהחזרת מניות לנושים

בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) את עתירתו של איש העסקים אלי רייפמן, שביקש לנהל משפט חוזר בהחלטה לשלוח אותו לשנת מאסר בגין ביזיון בית המשפט. בהחלטתו הבהיר השופט חנן מלצר, כי רייפמן יוכל להשתחרר ממאסר כשיעביר לידי נושיו מניות, כפי שהורה לו בית המשפט.

רייפמן, באמצעות פרקליטיו, עורכי הדין שלומי תורג'מן ודורון אפיק, הגיש "בקשה בהולה לעיון חוזר בבקשת עיכוב ביצוע ולחלופין לחלופת מאסר אזרחי". לטענתו, הוא הועבר מכלא מעשיהו לכלא גבעון בעקבות התראות לפגיעה בחייו, ומאז הוא הושם בתא, "אותו הגדיר כ'צינוק', שתנאי המחיה בו, לטענתו, קשים".

עוד טען, שהוא נאלץ לשהות בתא רוב שעות היום ומאפשרים לו לצאת לטיול בחצר מדי יום רק לשעתיים. בנוסף טען שמותר לו לנהל רק שלוש שיחות טלפון ביום למשך שעה במצטבר, להיפגש עם עורכי דינו למשך שעה ביום, ולהיפגש עם בני משפחה, או יועצים למשך חצי שעה בשבוע. לטענת רייפמן, מדובר בפגיעה בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. רייפמן ביקש להשתחרר מהכלא ולעבור ל"מעצר בית בתנאים מגבילים".

השופט מלצר דחה את הבקשה לדיון מחדש בהחלטה לשלוח את רייפמן למאסר, וקבע כי "רק מאסר המבקש, על כל הכרוך בכך, יכול לסייע בשינוי מערך האיזונים הפנימי המדריך אותו, שלפיו אינטרסים אחרים (ועלומים) שלו גוברים על השיקול של הצורך בקיום הצו השיפוטי. נדגיש כי הדברים תקפים במיוחד, כאשר המפתח ליציאה מהכלא מצוי כל העת בידיו של המבקש, אם רק יציית לצו השיפוטי".

במארס ניתן צו כינוס נכסים נגד רייפמן, לבקשת שתי חברות נושות שלו. בבקשה שהגיש המנהל המיוחד לבית המשפט המחוזי בתל אביב נטען כי בחקירות במשרדי הכונס הרשמי חזר רייפמן וטען כי אחזקותיו באמבלייז מסתכמות ב-39 מיליון מניות, בעוד שנתון זה סותר את הדיווח של רייפמן בתצהיר שהוגש בתחילת השנה, לפיו יש לו 22.8 מיליון מניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully