וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ לחץ על אבו מאזן לוותר על גולדסטון?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.10.2009 / 16:23

לפי דיווח בעיתון ערבי, ראש השב"כ יובל דיסקין נפגש בחשאי עם אבו מאזן ברמאללה ושכנע אותו למשוך את ההצעה לאימוץ הדו"ח הביקורתי

"ראש השב"כ יובל דיסקין ביקר בשבוע שעבר בחשאי את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בלשכתו שברמאללה". כך דיווח הבוקר (שלישי) מקור המוגדר "מהימן" לעיתון הקטארי "אל-ערב". הביקור נערך יממה לפני שהרשות הפלסטינית משכה את הצעתה לאמץ את דו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם בז'נבה. לפי הדיווח, במסגרת הפגישה שכנע דיסקין את אבו מאזן למשוך את ההצעה. אל דיסקין התלווה בכיר פתח מוחמד דחלאן.

בימים האחרונים סוערת הזירה הפוליטית הפלסטינית בשל הדיווחים על כך שאבו מאזן והנהגת הרשות הפלסטינית משכו את הצעת ההחלטה לאמץ את דו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם בז'נבה. בחמאס תקפו קשות את אבו מאזן ובפתח קראו להקים ועדת חקירה. שלשום הורה אבו מאזן עצמו על הקמת ועדת חקירה שתבדוק את נסיבות דחיית הדיון בדו"ח גולדסטון, הקובע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בעזה.

ביקורת חריפה בחמאס

בכיר חמאס ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר, קרא אתמול לשלול את אזרחותו של יו"ר הרשות אבו מאזן ומכל בכירי הרשות שמשכו את הצעת ההחלטה לאמץ את דו"ח גולדסטון על ידי מועצת זכויות האדם בז'נבה ולדחות את הדיון בנושא. ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה האשים בישיבה את אבו מאזן בכך שהוא עומד מאחורי ההחלטה למשוך את ההצעה לאמץ את דו"ח גולדסטון ולדחות את הדיון עליו למרץ 2010 בשל לחץ ישראלי ואמריקאי. "להחלטה יש השלכות ביטחוניות, כלכליות ופוליטיות". לדבריו, ההחלטה מהווה הוכחה לכך שהרשות נתנה לישראל גושפנקא לפעול ברצועה.

מקור בכיר ברשות מסר לאתר הערבי "קודס פרס" כי ארה"ב וישראל לחצו על אבו מאזן למשוך את ההצעה לדיון בדו"ח, הקובע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה במבצע 'עופרת יצוקה' ברצועה. על פי המקור, הלחצים כללו איומים להפסיק את המגעים המדיניים ואת התמיכה הכלכלית ברשות וכן לחשוף הוכחות לכך שאבו מאזן עודד את ישראל לפעול נגד חמאס בעזה.

במקביל אמר ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת כי אבו מאזן שוקל ברצינות לבקש ממדינות ערב לפנות לאו"ם בדרישה להביא את דו"ח גולדסטון לדיון במוסדות האו"ם, ביניהם העצרת הכללית ומועצת הביטחון של האו"ם. "אנחנו רוצים להבטיח שהפשעים שישראל ביצעה ברצועת עזה לא יחזרו על עצמם", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully