וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר קרן המטבע הבינ"ל: "המשבר לא הסתיים"

סוכנויות הידיעות

6.10.2009 / 13:53

דומיניק שטראוס קאהן אמר בוועידת הקרן והבנק העולמי באיסטנבול כי המשבר לא נגמר, מכיוון ששיעור האבטלה עדין נמצא בעליה במדינות רבות וההתאוששות הכלכלית מדשדשת

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF) דומיניק שטראוס קאהן שיבח את המעבר לפורום G20 כפורום העיקרי להובלת המדיניות הכלכלית העולמית, במקומו של פורום G8. עוד שיבח שטראוס קאהן את תיאום המדיניות הבינלאומית בזמן המיתון וכינה אותו "חסר תקדים".

שטראוס קאהן אמר בוועידת קרן המטבע הבינאלומית והבנק העולמי באיסטנבול כי המשבר הכלכלי לא נגמר, מכיוון ששיעור האבטלה עדין נמצא בעליה במדינות רבות וההתאוששות הכלכלית מדשדשת. עם זאת סייג שטראוס קאהן ואמר כי תוכניות התמריצים, אותן עודדה ה-IMF, סייעה למנוע ירידה בתפוקה התעשייתית בעולם.

התיאום במדיניות המוניטרית והפיסקלית ברחבי העולם, לעתים גם באופן בלתי רשמי, היה הכרחי, לפי שטראוס קאהן. "אנחנו חושבים ששליש מהצמיחה הודות לתוכניות התמריצים מגיע בזכות אותו תיאום ושיתוף פעולה", ציין.

שטראוס קאהן חזר על קריאתו להעניק לקרן סמכויות נוספות. בתחילת הוועידה הציעה יו"ר קרן המטבע הבינלאומית להפוך את ה-IMF למעין בנק מרכזי עולמי. היום הציע שטראוס קאהן סמכות צנועה יותר ואמר כי הקרן יכולה להעניק קווי אשראי גמישים למדינות בעולם.

שטראוס קאהן הזהיר מפני נסיגה מוקדמת מתוכניות התמריצים הממשלתיות, ואמר כי נסיגה שכזו עלולה "לחסל את ההתאוששות". לדבריו המאמצים לשינוי כולל של מערך הרגולציה במגזר הפיננסים חייבים להימשך ולא לגווע עם שינוי האווירה לאופטימית יותר.

"העולם יהיה שונה לאחר המשבר הכלכלי, וטוב שכך" אמר קאהן. קרן המטבע הבינאלומית צופה צמיחה של 3% בכלכלת העולם בשנת 2010, שיעור אותו כינה שטראוס קאהן "נקודת פתיחה טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully