וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים עם כלבה קשישה שעושה צרכים בבית

ד"ר איל נחמיאס

6.10.2009 / 12:53

מה עושים עם כלבה קשישה שעושה צרכים בבית, והאם מותר להרדים כלבים קטנים לצורך ניתוח? הווטרינר שלנו ד"ר איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

יש לי כלבה בת 4 מסוג יורקשיר טרייר. היא נולדה עם כמה מומים אחד מהם - עין שמאל שלא נסגרת. בנוסף, היא מאוד קטנה נשארה באותו הגודל מאז גיל חצי שנה. היום יש לה זיהום חמור בעין. אם היא תצטרך לעבור ניתוח אני לא בטוחה שהיא תעמוד בהרדמה כללית. מה עושים?

הרדמה בכלבים זעירים היא בהחלט בסיכון גבוה יותר מהרדמה של כלב גדול יותר מכמה סיבות – כל טעות במינון עלולה להפוך למינון יתר שעלול לגרום לבעיה, וסיבה שניה חשובה היא הנטייה שלהם להיכנס למצב של היפו תרמיה כלומר תת חום. חשוב שבמקום שעושים את ההרדמה מכירים את הנושא ועושים שימוש בחומרי הרדמה מתקדמים, יש חימום מתאים ומכשיר הרדמה עם גז ומוניטור +רופא מרדים. חשוב מאד לפי התיאור לטפל בבעיה ולא להשאיר כך כי עין מזוהמת עלולה לגרום לדלקת במערכת העצבים (מוח) שתסכן את חייה.

יש לי כלבה עם 3 גורים שנולדו ממש לפני כמה ימים. יש לי בעיה עם פרעושים, איזה טיפול מומלץ במקרה הזה?

פרעושים בגיל מאד צעיר הם קצת בעיה כי לרוב החומרים אין אישור לשימוש בגורים מאד צעירים. לדעתי לפרונט ליין יש אישור מגיל מאד צעיר ואפשר לקחת מטלית ספוגה בכמות קטנה של החומר ולעבור עליהם עם המטלית. חשוב לרחוץ את הכלבה עם שמפו או לעבור גם עליה עם החומר.

יש לי כלבה בת 16 עוד מעט. זה שהיא עושה פיפי בבית, אני מבינה. אבל לאחרונה היא גם החלה ללקק אותו מיד אחרי. מה לעשות כדי למנוע את זה?

העובדה שעושה פתאום פיפי בבית עלולה להיות בגלל דלקת או חוסר שליטה אך גם מסיבות נפוצות של גיל מבוגר – יש תופעה הקרויה CCD או אלצהיימר של כלבים. במצב זה יש שינויים במבנה הנוירונים ולכן מופיעות התנהגויות שונות כולל איבוד אוריינטציה, נביחות , שנוי בזמני העירנות ועוד. כדאי קודם לשלול בעיית דלקת בדרכי השתן או בעית כליות או כבד. בדיקת דם ושתן לפני הכל. לטיפול ב-CCD יש תרופות ותוספי מזון מתאימים.

יש לי כלבה מסוג שפיץ ננסי, היא בת שנה ולאחרונה היא נתקפת בקשיי נשימה וחוסר שיווי משקל. התייעצנו עם רופאים ואמרו שאולי קיימת ייבשה או מום בלב. מה דעתך, והאם יש ללכת לקרדיולוג?

יש הרבה מאד אפשרויות לכך כמו בעיות לב, לחץ דם , מחלת אדיסון (קשור בחילוף סוכרים בגוף ורמת קורטיזול). לאבחון מסודר יש לערוך כמה בדיקות: א.ק.ג, צילומי חזה, בדיקות דם מקיפות, מבחן גרוי של בלוטת האדרנל (ACTH TEST ), בדיקת בלוטת התריס, בדיקת שתן.

ברור כי המוח שלה לא מקבל משהו או סובל מהפרעה כלשהי, למשל לא מספיק חמצן או לא מספיק סוכר. לא אומר כי אתם יכולים לעשות כרגע משהו מלבד לגשת לאבחון מסודר ומציאת הגורם. לרוב הפיתרון הוא בתרופה שניטלת כל יום כדי לטפל בבעיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully