וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסוריה תוהים: "היכן הרוח ממלחמת יוה"כ?"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.10.2009 / 10:27

בסוריה ומצרים מציינים היום את יום השנה ל"ניצחון אוקטובר", מלחמת יום הכיפורים. במאמר המערכת בעיתון ממסדי בסוריה נכתב כי "הפשעים הישראלים צריכים לעורר את הערבים"

לרגל יום השנה ה-36 לציון מלחמת יום הכיפורים פרסם היום (שלישי) העיתון הממסדי הסורי "תשרין" מאמר מערכת שבו נכתב כי בניגוד לאחדות שהושגה בין הערבים בשנת 73', כשנלחמו נגד ישראל ב"מלחמת אוקטובר" (כינויה של מלחמת יום הכיפורים בפי הערבים – נ.י), הרי שהיום הערבים מחולקים ביניהם וחלוקים על הדברים הבסיסיים ביותר. המאמר קרא לערבים להתאחד נגד ישראל הפוגעת בקודשי האיסלם בירושלים.

המאמר נזכר בערגה כיצד "בשעות הראשונות של המלחמה התגלתה בצורה ברורה נכונותו של הלוחם והאזרח הערבי להקריב קורבן ולהתמודד עם האמצעים הטכנולוגים החדישים ביותר. בנוסף, התגלתה חשיבותה של ההנהגה החכמה של מלחמה איכותית זו שהתבטאה בהנהגתו של חאפז אל-אסד. הוא ניהל את המלחמה באומץ ובחכמה, היה בקיא בכל פרט והפיח תקווה בלבבות הסורים והערבים".

"חלק (ממדינות ערב – נ.י) אף רוצה להתיידד עם האויב שרוצח ילדים ונשים בשטחים הכבושים, מטיל מצור על תושבי עזה עד מותם, אומר בקול גדול שהוא לא מעוניין בשלום צודק, מעוניין בכך שמדינות ערב יכירו בכך שמדינתו יהודית ורוצה למחות את מסגד אל-אקצא מעל פני האדמה", נכתב עוד.

לטענת כותב המאמר, "הפשעים וההפרות הישראליות במקומות הקדושים בירושלים מספיקים כדי לעורר מחדש את הערבים על בסיס מלחמת אוקטובר. אולם שום דבר לא קרה מסיבות שכולם יודעים – החל מהאזרח הפשוט ועד לאיש הבכיר. מדינות ערב, היכן הרוח המפוארת של אוקטובר?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully