וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני הורשע בשוחד - ישלם 1.1 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

6.10.2009 / 9:00

ראש ממשלת איטליה היה שותף לאחריות לתשלום שוחד לשופט באיטליה כדי שזה יפסוק לטובתו במחלוקת סביב מאבק ההשתלטות על המו"לית מונדדורי בשנת 1991

ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, היה שותף לאחריות לתשלום שוחד לשופט באיטליה כדי שזה יפסוק לטובתו במחלוקת סביב מאבק ההשתלטות על המו"לית מונדדורי בשנת 1991. כך פסק היום בית משפט באיטליה. השופט ריימונדו מסיאנו הורה לחברת ההחזקות של ברלוסקוני, פינאינווסט (Fininvest), לשלם פיצויים בסך 750 מיליון יורו (1.1 מיליארד דולר) לחברה המתחרה, לאחר ששלושה מעמיתיו של ברלוסקוני בתחילת שנות ה-90 הורשעו בכך ששיחדו שופט כדי שיהפוך פסיקה קודמת נגד ברלוסקוני בעניין קרב השליטה שניהל מול התעשיין קרלו די בנדטי על מונדדורי.


הפיצויים נוגעים לשנים 1986 ל-1991, במהלכו בנה ברלוסקוני את אימפריית המדיה שלו. הוא החל לצבור מניות במנדדורי בשנות ה-80 בניסיון להשתלט על החברה, ובעקבות היפוך הפסיקה נגדו במאבק ההשתלטות, בעקבות תשלום השוחד, הצליח לבסוף להשתלט על מנדדורי, ובכך סלל את הדרך להקמת אימפריית המדיה שלו.

מונדדורי נמצאת כיום בבעלות חברת פינאינווסט של ברלוסקוני, אשר תחת שליטתה נמצאת גם אימפריית המדיה מדיה-סט - חברת הטלוויזיה הפרטית הגדולה באיטליה. פינאינווסט מסרה כי הפיצויים שנפסקו אינם מוצדקים, וכי בכוונתה להגיש בקשה לדחיית ביצוע גזר הדין על להגשת ערעור לגבי הפסיקה.

"סילביו ברלוסקוני היה שותף לאחריות בסוגיות השחיתות, כתוצאה הגיונית של עיקרון האחריות האזרחית מתוקף תפקידו כראש החברה", נכתב בפסק הדין של בית המשפט.

ברלוסקוני, האיש השני בעושרו באיטליה החולש על התקשורת הפרטית במדינה וממונה על השידור הציבורי, הביע תדהמה מגזר הדין. "אני נדהם, פשוטו כמשמעו. זה ללא ספק אבסורד משפטי", אמר ברלוסקוני לסוכנות הידיעות אי.פי. "מתנגדנו צריכים לדעת שהממשלה תבצע את משימתה בת חמש השנים, וכי שום דבר לא יגרום לנו לבגוד במנדט שקיבלנו מהעם האיטלקי", הוסיף.

השבוע צפוי בית משפט לחוקה באיטליה לפרסם את החלטתו בעניין חוק שאושר בשנה שעברה, אשר מעניק לברלוסקוני - שהונו האישי של מוערך ב-6.5 מיליארד דולר לפי המגזין "פורבס" - חסינות מפני תביעות משפטיות. החוק כבר הגן עליו מוקדם יותר השנה, כאשר בחודש פברואר הורשע עורך הדין הבריטי דיויד מילס בכך בשנת 1997 שקיבל 600 אלף דולר בתמורה למתן עדות שקר כדי להגן על ברלוסקוני וחברת פינאינווסט.

ברלוסקוני, בן 73, זכה בשלוש מתוך חמש מערכות הבחירות הכלליות באיטליה ב-15 השנים החולפות. עם זאת, במהלך כהונתו הנוכחית הוא נתון לביקורת הולכת וגוברת על רקע סדרת שערוריות מין.

בסוף השבוע הפגינו רבבות בני אדם ברומא תחת הסיסמה "הזכות לדעת, החובה לדווח", כדי למחות על הפגיעה בחופש העיתונות במדינה. העצרת אורגנה בעקבות סירובו של ברלוסקוני לענות לשאלות התקשורת על טיב יחסיו עם צעירה בת 18, נעמי לטיציה - שבעטיים לכאורה הגישה אשתו בקשת גירושים - ועל רקע שערוריות המין המלוות אותו כבר חודשים. "אמת ושררה לא חופפים לעולם", אמר בעצרת הסופר רוברטו סוויאנו שהתקבל בתשואות ממושכות.

העצרת, שבה השתתפו לדברי המארגנים יותר מ-300 אלף איש, נערכה יומיים אחרי שידור תוכנית אקטואליה בטלוויזיה הממלכתית, שבה טענה נערת ליווי, פטריציה ד'דאריו, שבילתה לילה עם ראש הממשלה ושהוא ידע מה עיסוקה. "זה היה כמו בהרמון", סיפרה בין היתר ד'דאריו לערוץ RAI 2, על השתתפותה באחת המסיבות במעון ראש הממשלה שאליה הוזמנה בידי המארגן, איש העסקים ג'אנפאולו טרנטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully