וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצומי הכבאים משתקים את ענף הנדל"ן

מאת גיא ליברמן

6.10.2009 / 8:50

עקב העיצומים, הנמשכים חמישה שבועות בדרישה לתוספת של אלפי תקנים, לא ניתנים שירותים בסיסיים לענף הנדל"ם וגם אי אפשר לאכלס בתים חדשים ולחבר אותם לרשת החשמל

עיצומים שנוקטים הכבאים זה חמישה שבועות משתקים את ענף הנדל"ן. כחלק מהעיצומים - שעליהם הכריז איגוד הכבאים בדרישה ממשרד האוצר לתוספת של אלפי תקנים חדשים - לא ניתנים שירותים בסיסיים לענף הנדל"ן.

בין היתר לא ניתן להוציא היתרי בנייה לפרויקטים חדשים הן של קבלנים והן של יזמים עצמאיים. בנוסף אין אפשרות להתחבר לרשת החשמל, שכן כחלק מהעיצומים מסרבים הכבאים לחתום על טופסי חיבור של רשת החשמל (טופסי 4). גם טופסי אכלוס (טופסי 5) לא ניתן להשיג בשל העיצומים. באיגוד הכבאים טוענים כי מכיוון שמשרד האוצר לא נענה לדרישותיהם, המאבק צפוי להחריף.

מבדיקה שערך TheMarker עולה כי עד כה הפגיעה בקבלנים ובעצמאיים היתה מצומצמת, שכן רבים מהם האטו את פעילותם בחודש האחרון. עם זאת, בענף מזהירים כי לאחר החגים, החל מהשבוע הבא, צפויים קבלנים רבים לחוש ביתר שאת את משמעויות העיצומים, שכן עיכוב בפרויקטים משמעו נזקים כספיים.

יוסי פניני מחברת יוסי פניני מהנדסים יועצים, משיג כחלק מעבודתו עבור חברות בנייה רבות אישורים בטיחותיים לפרויקטים, בין היתר משירותי הכבאות. "אני יודע על 10 לקוחות שלי שמאוד לחוצים מהשביתה, אלא שבגלל החגים זה עדיין לא בא לידי ביטוי", הוא מספר. "שלושה או ארבעה מהם ממש עומדים עם כל האישורים ביד, ורק חתימה של הכבאים מונעת מהם להתחיל בנייה".

בהתאחדות הקבלנים טוענים כי הם מודעים לנושא זה כמה חודשים וכי ביקשו לקיים על כך דיונים בכנסת. בנוסף טענו כי בשבוע הבא מתוכננת פגישה בינם לבין נציגות של איגוד הכבאים, במטרה להגיע להבנות שימנעו את הפגיעה בקבלנים עקב העיצומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully