וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משהב"ט מתחמק מרכש גומלין בעיר הבה"דים"

מאת אורה קורן

6.10.2009 / 11:20

בנימין בן-אליעזר שיגר בשבוע שעבר מכתבים לארבעה שרים שמשרדיהם עומדים בפני ביצוע פרויקטים גדולים - והזכיר להם כי עליהם לדרוש חובת רכש גומלין מחברות שיזכו במכרזים

שר התמ"ת, בנימין בן-אליעזר, שיגר בשבוע שעבר מכתבים לארבעה שרים שמשרדיהם עומדים בפני ביצוע פרויקטים גדולים - והזכיר להם כי לפי החלטות הממשלה, עליהם לתת העדפה לתוצרת ישראלית ובנוסף לדרוש חובת רכש גומלין מחברות שיזכו במכרזים.

בן-אליעזר שלח את המכתב לשר הביטחון אהוד ברק, שר התשתיות עוזי לנדאו, שר התחבורה ישראל כץ וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, והעביר עותקים מהמכתבים לראש הממשלה, בנימין נתניהו.

ממשרד התמ"ת נמסר כי כמה מהמשרדים אליהם פנה שר התמ"ת התחמקו עד כה מהכללת רכש הגומלין במכרזים חדשים.

במכתבו לשר הביטחון התייחס בן-אליעזר לפרויקט קריית ההדרכה (עיר הבה"דים) בעלות כוללת של 27 מיליארד שקל. "ידועה לי גישתך האוהדת לנושא. עם זאת, לא הוכנסה הודעה על חובת רכש הגומלין למסמכי הפרויקט, כנדרש, ואנו מוצאים את עצמנו מתמודדים מול טקטיקות התחמקות שונות ומשונות", כתב בן-אליעזר.

שר התמ"ת הוסיף: "באחרונה החליטה ממשלת ישראל למנף את כוח הקנייה שלה לרכישת תוצרת מקומית. החלטה זו רלוונטית במיוחד למשרד הביטחון, הקניין הממשלתי הגדול במשק. אבקשך להנחות את העוסקים בנושא במשרדך לתאם את הפעילות באופן שיקוימו החלטות הממשלה".

בפנייה דומה לשר התחבורה כתב בן-אליעזר: "משרד התחבורה מקדם בימים אלה ארבעה פרויקטים לאומיים - הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, הרכבת הקלה בתל אביב, מטרונית ורכבל חיפה. בנוסף, מקדם משרד התחבורה תוכנית הצטיידות גדולה של רכבת ישראל". בן-אליעזר דרש מהמשרד לבצע רכש גומלין בפרויקטים אלה.

לשר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, כתב בן-אליעזר כי הוא מצפה שמשרדו יבצע רכש גומלין בפרויקטים שעל הפרק. פנייה ברוח דומה קיבל סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לקראת הקמת בית החולים באשדוד.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "תרומת מערכת הביטחון לרכש גומלין עולה על זו של כל גוף אחר במשק ומסתכמת במיליארדי שקלים. היא נובעת מעסקות עם חברות זרות, בגינן הן מחויבות לרכש גומלין במדינת ישראל.

"בנוסף, שלב ה-RFP במכרז להקמת קרית ההדרכה עדיין לא פורסם וכתיבתו נמצאת בעיצומה, ולכן איש אינו יודע מה כתוב בו. משרד הביטחון שואף שהפרויקט ייעשה על ידי זכיין ישראלי, אופציה העדיפה על פני זכיין זר והפעלת רכש גומלין. ככלל, ישנה הנחיה ברורה של מנכ"ל משרד הביטחון להעדפת תוצרת כחול לבן ולרכש באזורי פריפריה וקו העימות. משרד הביטחון מוביל לעומת שאר הגופים בישראל ברכש במיליארדי שקלים בשנה באזורי קו העימות ובפריפריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully