וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דו"ח גולדסטון נובע מטעות ההתנתקות"

רמי שני

6.10.2009 / 4:51

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס בחר לציין את התוכנית ליישובם מחדש של מפוני חבל עזה, בהתייחסות לדו"ח השופט גולדסטון. "אזרחי ישראל קיבלו שיעור מצוין בטעויות"

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס התייחס לנושא פרסום דו"ח השופט גולדסטון, שעמד בראש הוועדה שחקרה את אירועי עופרת יצוקה. לדברי אטיאס, "דו"ח גולדסטון נובע מטעות ההתנתקות. לולא ההתנתקות, לא היינו מגיעים לצורך בדו"ח שכזה. אזרחי ישראל קיבלו שיעור מצוין בטעויות". בתוך כך הנחה השר אטיאס את הנהלת המשרד לרכז מאמץ אינטנסיבי ומואץ כדי לסייע ביישובם מחדש של מפוני חבל עזה.

אתמול (שני) ציין אטיאס כחלק מאותן פעולות את הפעלת עבודות הפיתוח והתשתית ביישובי מזרח לכיש. עלות ההשקעה בתשתיות ובמוסדות ציבור נאמדת בכ-170 מיליון שקלים. הגוש ההתיישבותי יכלול ביעד הסופי שישה ישובים ובהם מתוכננים 2,078 יחידות דיור חדשות. שלושה מהישובים הינם קיימים ושלושה נוספים הינם ישובים חדשים. הישובים שיורחבו הינם אמציה, שומריה ושקף והיישובים החדשים הינם בני דקלים, כרם עמי ונטע.

בטקס הפעלת העבודות שהתקיים אתמול אמר השר אטיאס כי "אני רואה ביישובם מחדש של המפונים אתגר אישי, מוסרי ויהודי. תהיה הזכות לרתום את המשרד שבראשו אני עומד להתאמץ ולהזיע עד אשר יגיעו לפתרון הדיור". עוד נמסר מלשכתו של אטיאס כי השר הורה להנהלת המשרד ללכת לקראת המפונים לפנים משורת הדין ולסייע ככל האפשר ביישובם מחדש. במשרד הבינוי והשיכון מציינים כי "תהליך תכנון של גוש התיישבו זה היה רצוף קשיים ומאבקים משפטיים, עקב הצורך להתמודד עם נושאי איכות הסביבה, שימור הטבע והביוספרה של הגבעות המזרחיות של החבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully