וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת "כוכב הצפון": כתבי אישום בשבוע הבא

איילה חננאל

5.10.2009 / 21:10

הוארך מעצרם של "קצינת המבצעים" של הרשת ושל יצרן הרמקולים בהם הוברחו הסמים בפרשת "כוכב הצפון". נגד עד המדינה יוגש כתב אישום שיבוטל לאחר שיעיד נגד חבריו

בית משפט השלום ברמלה האריך היום (שני) בחמישה ימים את מעצרם של שניים מחברי רשת הברחת הסמים בפרשת "כוכב הצפון" לאחר שהוגשו נגדם הצהרות תובע. חגית בכילה, אשתו של ראש הרשת מישל בן סימון, מי שנחשבה ל"קמב"צית" של רשת ההברחה ורן שבי, תושב הוד השרון ובעל חברת סאונד בפנמה, הובאו היום להארכת מעצר בבית משפט השלום ברמלה. במשטרה מעריכים כי כבר בשבוע הבא יגישו נגד השניים כתבי אישום.

יחד איתם, ותחת מעטה חשאיות כבד, הובא לבית המשפט עד המדינה בפרשה, אשר גם נגדו הוגשה הצהרת תובע. נגד עד המדינה יוגש כתב אישום בגין חלקו בפרשה כמתווך בעסקאות הסמים, עם זאת, בתמורה לעדותו יימחק כתב האישום.

בשבוע שעבר נחשפה פרשת הסמים החמורה, שכונתה במשטרה "כוכב הצפון". על פי החשד, רשת ההברחה הייתה מעורבת בתשע הברחות סמים בין השנים 2001 ועד 2009. בחודש אוגוסט השנה נעצרו 23 חשודים על ידי היחידה המרכזית במשטרה בחשד שהיו מעורבים ברשת ההברחות לאחר שבימ"ר הצליחו לתפוס מכולה בפנמה ובה 108 קילוגרם של קוקאין אשר הוסלקו בתוך רמקולים והיו אמורים להגיע ארצה.

בין היתר, עצרה המשטרה את גיא וברמן, מי שהיה פעם חייל בכיר בארגון הפשע של זאב רוזנשטיין, את אורי לוזון הנחשב לסגנו של עמיר מולנר, את היימן קראג'ה ושניים מבני משפחת שושני בטבריה, אשר נעצרו כולם יחד עם עד המדינה. בעקבות עדותו של עד המדינה נעצרו עמיר מולנר בחשד שהיה מעורב ברשת וזאב רוזנשטיין, בחשד שהזמין את חיסולם של שלושה עבריינים שנרצחו בשנת 2001 בחוף השלדג בטבריה. עם זאת, אין בעדותו די כדי להביא להגשת כתב אישום כנגד השניים, אותם גם על פי עדותו, מעולם לא פגש.

גורם בכיר במשטרה המקורב לחקירה, אמר בשבוע שעבר לוואלה! חדשות כי ייתכן והמשטרה תציג בקרוב עד מדינה נוסף שביכולתו להפליל את המעורבים בשתי הפרשיות שנחשפו, הן פרשיית הסחר בסמים והן בפרשיית הרצח המשולש "ולשלוח את הבכירים שבעבריינים לכלא". הגורם התייחס לתוכנית להגנת עדים ואמר כי זו תופעל כנראה לראשונה על עד המדינה בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully