וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייח' חטיב: "מקווה שהמצב בי-ם יירגע"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.10.2009 / 19:26

כך הבהיר סגן ראש הפלג הצפוני, השייח' כמאל חטיב, שהורחק אתמול מהעיר העתיקה ל-15 יום. "כשאוסרים עלינו להתפלל באל-אקצא, זה מה שקורה"

הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית מאיים שאם ישראל לא תאפשר למוסלמים לבצע חופש פולחן מלא במסגד אל-אקצא, לא תושג רגיעה בירושלים. בראיון לוואלה! חדשות אמר הערב (שני) סגן ראש הפלג הצפוני, השייח' כמאל חטיב, שהוא מקווה שהמצב יירגע אבל על מנת לעשות זאת, יש לעשות דברים ולא רק לדבר. "הדבר הראשון שיש לעשות הוא להתיר למוסלמים לעלות למסגד שלהם", אמר חטיב, סגנו של ראיד סלאח.

לדבריו, "אסור לאפשר לקבוצות המטורפות האלה (קבוצות יהודיות ימניות – נ.י) לפרוץ למסגד אל-אקצא". השייח' חטיב אמר עוד כי על כולם להכיר בכך ש"מסגד אל-אקצא הוא של המוסלמים. שיפסיקו להגיד שהוא היה בית מקדש. אם כל הזמן יגידו את זה, לא יהיה שלום בעולם". חטיב אמר עוד כי אם המצב יישאר על כנו, הוא רק יחמיר: "מסגד אל-אקצא הוא השער של השלום והשער של המלחמה. אוי ואבוי אם ישאירו את המצב על כנו. על מנהיגי המדינה לא להיות מטורפים יותר מהטיפשים, אלא לעצור את מה שקורה".

חטיב דחה מכל וכל את נכונות הסרטון המשטרתי שבו מוצגים מצבורי אבנים במריצות בתוך מסגד אל-אקצא: "אני לא מקבל את זה. למשטרה יש הרבה אמצעים שבאמצעותם היא יכולה ליצור סרט בן דקה אחד שיציג דברים כאלה. הרי יש הרבה מקומות שיש בהם שטיח של מסגד אל-אקצא. מסגד אל-אקצא נועד לתפילה ולא לזריקת אבנים. מלבד זאת, המשטרה היא זו שהתחילה את הפרובוקציה והמתקפה האלימה עלינו".

בתשובה לשאלה מה מתכנן הפלג הצפוני לעשות בימים הקרובים ענה: "אנחנו לא עושים דבר. לא עשינו ולא נעשה. זה המסגד שלנו, אנחנו רוצים לעלות אליו ולהתפלל בו. כשאוסרים עלינו להתפלל בו, ראית מה שקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully