וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית: יש להתייצב מול ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.10.2009 / 18:45

על רקע המהומות בהר הבית ממשלת הרשות בגדה פרסמה הודעת גינוי נגד ניסיונות המתנחלים "לפלוש למסגד אל אקצא ולקיים בו טקסים דתיים". פיאד הוסיף כי "על העולם הערבי ללחוץ על ישראל ולמנוע ממנה להשתלט על ירושלים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

הממשלה הפלסטינית בגדה המערבית בראשות סלאם פיאד קראה היום (שני) בישיבתה כי יש "להתייצב אל מול ישראל ולסכל את מאמציה למנוע מהפלסטינים להקים מדינה פלסטינית". הממשלה הדגישה כי יש צורך לעמוד מול ישראל ותוכניותיה ולהפיק תועלת מכל מה שמאפשר החוק הבינלאומי מבחינת האמצעים לשמירה על העם הפלסטיני.

בהודעה גינתה הממשלה את "ניסיונות המתנחלים הקיצוניים לפלוש למסגד אל-אקצא ולקיים בו טקסים דתיים". לדברי הממשלה, צעדים מסוג זה נעשים במסגרת הניסיונות לייהד את ירושלים ואת מקומותיה הקדושים. בנוסף קראה לעולם הערבי והמוסלמי לקחת אחריות וללחוץ על ישראל "להפסיק לאיים על המסגד ולהפסיק לנסות להשתלט על ירושלים".

גדול פוסקי האיסלם הסוני, השייח' יוסוף קרדאווי, קרא היום להכריז על יום שישי הקרוב כ"יום זעם" למען הזדהות עם מסגד אל-אקצא בירושלים. זאת לאור העימותים האחרונים שפרצו במקום על רקע סגירת מתחם הר הבית לכניסה של מתפללים ערבים. במסיבת עיתונאים שקיים אמר השייח' קרדאווי כי האיומים של אלו הגוזלים את אל-אקצא "עברו כל גבול" ושהם "מחייבים את המוסלמים לסייע לאל-אקצא בתור אחד משלושת המסגדים הקדושים לאיסלם.

העימותים בירושלים התחדשו היום והתרחבו גם לאזור שועפט. שוטר נפצע קל בידו מפגיעת אבן במהלך עימותים עם פלסטינים במחנה הפליטים שועפט בירושלים. לוחמי מג"ב עצרו במחנה הפליטים שבעה חשודים ביידוי אבנים ותקיפת שוטרים. עימותים נוספים פרצו בשעות הקודמות גם במחסום קלנדיה ובמחסום שועפט

מה שהוביל למהומות וליידוי האבנים בשועפט הוא פיגוע דקירה שבו נפצע קל חייל מהמשטרה הצבאית בשעה שערך בדיקה באוטובוס במחסום שועפט בצפון ירושלים. מצבו הוגדר כבינוני ויציב והוא הועבר לבית החולים הדסה עין כרם שם השתפר מצבו והוא מוגדר קל. הדוקר, צעיר פלסטיני תושב הכפר ענתא נעצר והועבר לחקירה. כוחות מד"א טיפלו בחייל במקום כשהסכין הייתה עדיין נעוצה בצווארו, הוא הועבר לבית החולים הדסה עין כרם.

השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום שסייר היום בדרום הר חברון ובמערת המכפלה, התייחס בעצרת בחצר מערת המכפלה לאירועים האלימים בהר הבית. מול קהל של אלפים אמר שלום כי "אנחנו שולחים מכאן מסר לכל מי שרוצה להבעיר את הר הבית. אנחנו הריבון. אירועי הר הבית היום צריכים להדליק נורה אדומה לכולנו. אנחנו הריבון בהר הבית ובמערת המכפלה. ממשלת ישראל צריכה לשדר שאנחנו כאן לנצח נצחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully