וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלקסידוג: רועה גרמני

5.10.2009 / 16:32

אם אימצתם כלב מעורב עם רועה גרמני, זכרו לחנך אותו כראוי ויהיה לכם אוצר בבית. יפה, חכם, רגיש וטוב לב

כלב הרועים הגרמני (או GSD) פותח על בסיס סוגים שונים של כלבי רועים ושורשיו במאה ה-7. מראהו הזאבי מעיד על שורשים קדומים עוד יותר.

גזע זה, שנוצר במקור לרעיית צאן, שימש בארץ זו לעבודות שמירה והגנה. הוא אף משמש ככלב נחייה בארצות הברית, וזכה לקריירה מכובדת ככלב משטרה וכלב של כוחות הביטחון. וגם, היה כוכב בטלוויזיה ובקולנוע.

בסוף המאה ה-19 הקדיש עצמו הקצין הגרמני מקס אמיל פרידריך פון שטפאניץ לשיפור הגזע ולהגנה עליו. כלב הרועים הגרמני הוצג לראשונה בתערוכה בשנת 1882 ובשנת 1889 נוסד מועדון הגזע הגרמני המכונה Verein fur Deutsche Schaferhunde. מועדון גזע זה ועבודתו של הקצין אפשרו את הכשרת כלב הרועים הגרמני לעבודה משטרתית ולעבודה עם כוחות הביטחון, וכך מנעו את הכחדתו במהלך התקופות הקשות של ראשית המאה ה-20. במהלך מלחמת העולם הראשונה הגרמנים השתמשו ב-GSD כשליחים ולצורך איתור פצועים. חיילי בעלות הברית העריכו את חוכמתם ואומץ לבם של הכלבים ולאחר המלחמה הביאו אותם לאמריקה, וכך אפשרו את הגעת הגזע לארצות נוספות. עם זאת, התחושה היא כי ה-GSD הוא עדיין כלב גרמני.

מעולים עם ילדים

כחיית מחמד, כלב הרועים הגרמני דורש הקדשת זמן רב. מדובר בגזע נבון ביותר אשר זקוק לגירוי מנטאלי רב. ה-GSD מפתח קשר קרוב עם המטפל שלו ושואף להיות בחברתו ככל האפשר. הוא יקבל ילדים אשר מתייחסים אליו בכבוד. למרות שכלב זה דורש תשומת לב רבה, הוא מחזיר פי כמה וכמה בזכות נאמנותו וכישורי השמירה הייחודיים שלו. לעומת זאת, אם אין לך זמן להרגיל אותו לחברה ולאלפו, הוא צפוי לסבול מבעיות של בטחון עצמי וחוסר משמעת.

מדובר בגזע נבון ביותר אשר זקוק לגירוי מנטאלי רב. הוא צפוי ליהנות משיעורי המשמעת ואמור להיות תלמיד מצטיין. כלב זה להוט ללמוד ומגיב היטב לאילוף, במיוחד לפקודות קוליות שנאמרות באינטונציה מתאימה. מומלץ לעבוד בשיטת התגמול, שכן הכנעה של כלב שהנו ביישן ממילא עלולה לגרום לתוצאות בלתי רצויות. משלב הציות הבסיסי, כלב הרועים הגרמני יכול להמשיך ללימוד אג'יליטי, גישוש, משימות הצלה או הגנה אישית – הוא מצטיין בכל אלה.

לכלבים מגזע זה יש נטייה לבעיות אגן בבגרותם, ויש לבדוק אותם ולטפל כראוי כדי למנוע סבל וכאבים.

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully