וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תפצה את המורים ב-100 מיליון ש"ח

חיים ביאור

5.10.2009 / 16:29

פסק דין תקדימי: בית הדין הארצי לעבודה חייב בשבוע שעבר את המדינה לפצות את המורים העל יסודיים בשל הפרת הסכם עבודה קיבוצי ולהוסיף לשכרם פיצוי קבוע בשיעור 1%

בית הדין הארצי לעבודה חייב בשבוע שעבר את המדינה, בפסק דין תקדימי, לפצות את המורים העל יסודיים בשל הפרת הסכם עבודה קיבוצי ולהוסיף לשכרם פיצוי קבוע בשיעור 1%. בנוסף, המורים יזכו לפיצוי בשיעור של 1.5% בשל הניכוי שנעשה משכרם החל מ-2004, בצירוף ריבית והצמדה. להערכת ארגון המורים העל יסודיים, מדובר בפיצוי כולל בסך 110 מיליון שקל ל-16
אלף מורים חברי הארגון, שהם כ-7,000 שקל לכל מורה.

בית הדין הארצי בראשות הנשיא סטיב אדלר קיבל בכך את התביעה נגד המדינה שהגיש ארגון המורים העל יסודיים עוד ב-2004 באמצעות עו"ד בעז בן צור. התביעה הוגשה בעקבות הודעת משרד האוצר ולפיה מבוטל ההסכם הקיבוצי עם המורים שנחתם ב-78'. הנימוק לביטול ההסכם הקיבוצי היה כי הסדר ההפרשות לקרן הפנסיה המעוגן באותו הסכם עומד בניגוד לדין.

בית הדין הארצי אמנם קיבל את טענת המדינה ולפיה הסדר ההפרשות לקרן הפנסיה היה שלא כדין מכיוון שנקבע בו שיעור הפרשות נמוך מהשיעור הקבוע בחוק. עם זאת, ציין בית הדין כי המורים זכאים לפיצוי מלא על אובדן ההכנסה הנגרמת להם כתוצאה מהתאמת הסדר ההפרשות לפנסיה להוראות הדין.

"התאמת הסדר ההפרשות לקרן הפנסיה להוראות הדין, אינה מצדיקה את 'שחרור' המעסיק מהתחייבויותיו כלפי עובדיו (במקרה זה המורים) במישור יחסי העבודה בכלל ויחסי העבודה הקיבוציים בפרט", קבעו השופטים. הם הוסיפו שהסדר ההפרשות נקבע כחלק מהסכמות כלכליות של צדדים ליחסי עבודה. "חרף ההכרח להתאים את הסדר ההפרשות של המורים להוראות הדין, יש לחתור למתן סעד שיגשים את הסכמות הצדדים וימנע פגיעה בהכנסתם של המורים".

בית הדין העניק למדינה תקופת התארגנות בת חודשיים לביצוע התשלומים למורים בהתאם לפסק הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully