וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם יבקש מחמאס: למדו את השואה בבתי ספר

נציגים של סוכנות אונר"א ינסו לגרום לתנועת חמאס להכניס את נושא לימודי השואה לבתי הספר ברצועה. פעיל חמאס: מורים שילמדו על השואה יואשמו בפשעי מלחמה

האם פעילי חמאס ילמדו בבתי הספר על רכבות המוות, מחנות הריכוז ומרד גטו וורשה? ככה לפחות רוצים באומות המאוחדות. נציגים של סוכנות אונר"א ייפגשו בשבועות הקרובים עם אנשי חמאס וינסו לגרום להם להכניס לתוכנית הלימודים ב-221 בתי הספר שהיא מפעילה ברצועת עזה שיעורים בהיסטוריה של השואה.

גורם בכיר בסוכנות הסיוע של האו"ם אמר היום (שני), כי הוא בטוח שנושא השואה יהפוך להיות חלק מתוכנית הלימודים בבתי הספר בעזה, למרות שכבר בתחילת ספטמבר יצאו פעילי חמאס להפגין נגד הרעיון. בחמאס מתנגדים בתוקף לתוכנית של אונר"א. יונס אל-אסטל, חבר במועצה המחוקקת של חמאס, אמר ל"דיילי טלגרף" הבריטי כי הכנסת פרטי הרצח של שישה מיליון יהודים על ידי הנאצים יהיה "שיווק השקר". הוא אף הוסיף, כי מורים שילמדו את נושא השואה בעזה יואשמו בביצוע "פשעי מלחמה".

באונר"א סבורים כי לימוד נושא השואה יוכל לסייע לילדי עזה להבין את הצורך בכיבוד זכויות אדם. לטענתם, הנושא גם יעזור להם להבין מהי תעמולה ו"רטוריקה אנטישמית".

"עזה שמעוניינת שילדיה יהיו חלק מהעולם הנאור"

מנהל סוכנות הסיוע בעזה, ג'ון גינג, אמר כי הוא "משוכנע ונחוש" שהשואה תהייה חלק מתוכנית הלימודים החדשה ברצועה. "אף תוכנית לימודים לזכויות אדם אינה שלמה ללא הכללת העובדות על השואה והלקחים שנלמדים ממנה", הסביר גינג את היוזמה.

תוכנית הלימודים תגובש באונר"א בשבועות הקרובים ואז תוצג לאישור התלמידים והוריהם. תוכנית הלימודים החדשה לזכויות אדם תכלול, על פי גינג, "דוגמאות נוספות של זוועות וכתמים בהיסטוריה האנושית".

"אנו רוצים להצליח, יחד עם האוכלוסייה בעזה שמעוניינת שילדיה יהיו חלק מהעולם הנאור", אמר גינג, שהסביר כי "תושבי עזה לא מעוניינים לערער על עובדות הידועות ומוסכמות בכל העולם – כמו שכדור הארץ עגול, או הפצצת הירושימה ונגאסקי, שדות הקטל בקמבודיה, הטיהור האתני בבלקן, רצח העם ברואנדה ושלטון האפרטהייד בדרום אפריקה", הסביר מנהל הסוכנות שלא שכח לציין ברשימת האירועים גם את "הנכבה" הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully