וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האיטלקי: "ניאבק בדו"ח גולדסטון"

פנחס וולף

5.10.2009 / 15:31

תמיכה אירופית בישראל במאבק בדו"ח גולדסטון. שר החוץ האיטלקי פרנקו פרטיני מבטיח כי ארצו תעמוד לצידה של ישראל ותעשה כל שביכולתה כדי להגן על האינטרסים הישראלים באירופה

ישראל מקבלת תמיכה אירופית במאבקה נגד דו"ח גולדסטון. יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, נועד הבוקר (שני) ברומא עם שר החוץ האיטלקי, פרנקו פרטיני. השניים שוחחו בין היתר על דו"ח והשלכותיו.

שר החוץ האיטלקי אמר ליו"ר הכנסת כי איטליה תעשה את כל שביכולתה כדי להגן על האינטרסים של ישראל באירופה, גם בסוגיית דו"ח גולדסטון, ושיבח את עמדתו של אבו מאזן בנושא. עוד גילה פרטיני הבנה לעמדה שהציג בפניו ריבלין לגבי עתידה של ירושלים, לפיה חלוקת הריבונות בירושלים איננה אפשרית מבחינה פיזית וכי הדבר עלול להביא להנצחת הסכסוך. פרטיני הביע אופטימיות נוכח מה שהוא רואה כתזוזה והבנה בעולם הערבי לכך שהגיעה השעה להגיע לנורמליזציה עם ישראל.

"חלק גדול מהציבור בישראל נכון לוויתורים למען הסדר מדיני, אך לא לאשליות", אמר ריבלין לפרטיני. "פינוי רצועת עזה הביא ליצירת חזית קשה בדרום, במהלכה התגבר ירי הטילים על אזרחי ישראל. אחרי שמונה שנות איפוק השבנו מלחמה, וספגנו התקפה קשה בדו''ח גולדסטון. זה מצב בלתי נסבל המביא לכך שלא נוכל להגן על עצמנו: מצד אחד אנו נדרשים להבנות מול הפלסטינים, אך איננו יכולים להתמודד אחר כך באופן צבאי עם תוצאות אפשריות של פשרות".

מחר ייפגש שר החוץ האיטלקי עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, והשניים צפויים לדון בעיקר בסוגיות כלכליות ובסיוע לבניית תשתיות ברשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully