וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אירן תעשיר אורניום על אדמת רוסיה?

שר החוץ הרוסי אמר, כי בפגישה שנערכה בשבוע שעבר בז'נבה הושג הסכם עקרוני, לפיו ארצו תעשיר אורניום עבור מתקני הגרעין של אירן

אירן ושש המעצמות הגיעו להסכם ראשוני, לפי רוסיה תסייע לאירן בתוכנית הגרעין שלה ותעשיר עבורה אורניום, כך הודיע היום (שני) שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שאמר כי פרטי ההסכם הושגו בפגישה שנערכה בשבוע שעבר בז'נבה.

לברוב הוסיף, כי פרטי ההסכם להעשרת האורניום האירני יסוכמו על ידי מומחים. יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל ברדאעי, אמר כי הצדדים ייפגשו בווינה ב-19 באוקטובר לדון בעסקה, כפי שהוחלט בתום סבב השיחות בז'נבה בין נציגי איראן וארה"ב, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה.

עוד לפני השיחות אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד כי ארצו תהייה מוכנה לרכוש אורניום מועשר לכור הגרעיני שלה ממדינות אחרות ולא להעשיר אותו בעצמה. "אחת מהמטרות שלנו בדיונים הנוכחיים היא לברר כיצד נוכל להשיג אורניום מועשר לכור שלנו", אמר נשיא אירן.

בשיחות הושגה גם הסכמה אירנית לביקור פקחי סבא"א באתר הגרעין שלה בעיר קום. אירן לא התחייבה להפסיק להעשיר אורניום וארה"ב ומעצמות המערב לא הסירו את האיום להטיל עליה עיצומים חריפים יותר.

נתניהו: "מדענים רוסים סייעו לפתח פצצה אירנית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר לקרמלין רשימה של מדענים רוסיים שעל פי החשד סייעו לאירן לפתח ראשי נפץ גרעיניים, כך דווח ביום שבת ב"טיימס" הלונדוני. על פי הטיימס, העביר נתניהו את החומר במהלך ביקורו החשאי ברוסיה בחודש שעבר. "זאת הסיבה שהביקור נשמר בסוד. לא היתה כוונה לבייש את מוסקבה אלא להתניע אותה לפעולה", אמר מקור המקורב לשר ההגנה הרוסי.

בלשכת נתניהו סירבו להתייחס לדיווח, אך בכירים אמריקאים הביעו כבר לפני שנה חשש כי אירן מקבלת סיוע ממומחים רוסים הפועלים ללא אישור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully