וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרבייג'ן: מאסר למתכנני פיגוע נגד ישראל

15 שנות מאסר נגזרו על שני לבנונים שנשלחו על ידי חיזבאללה ואל קאעדה לנקום את חיסולו של עימאד מורנייה. השניים נתפסו במכונית ממולכדת עם תוכנית של שגרירות ישראל במדינה

בית המשפט לפשיעה חמורה באזרבייג'ן גזר היום (שני) 15 שנות מאסר בפועל על שני לבנונים, שהורשעו בתכנון פיגועי טרור בבאקו, בירת המדינה. בין היתר תכננו השניים לבצע פיגוע בשגרירות ישראל, והיו בקשרים עם אל-קאעדה, חיזבאללה ומשמרות המהפכה האירניים. כך הודיע דובר מטעם בתי המשפט במדינה.

הפרשה נחשפה בחודש מאי ב"לוס אנג'לס טיימס", שם דווח, כי חיזבאללה היה קרוב בשנה שעברה מרחק שבועות אחדים בלבד מביצוע של פיגוע בשגרירות הישראלית באזרבייג'ן, כנקמה על חיסול בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה, וכי מנגנוני הביטחון האזוריים סיכלו את התוכנית.

בין היתר, דווח כי המשטרה תפסה מכונית ממולכדת ובה שני הלבנונים, שהיו בדרכם לאירן. המכונית הייתה עמוסה בחומרי נפץ, משקפות, מצלמות, אקדחים עם משתיקי קול ותמונות של מתחם השגרירות.

לפי כתב האישום, מנהיגי אל קאעדה וחיזבאללה שלחו לאזרבייג'ן את נג'מדין עלי חוסיין ואת שותפו, כרכי עלי מוחמד, כדי שיתכננו שם פיגועי טרור. עלי חוסיין אמר בעדותו בבית המשפט, כי בעבר לחם נגד צה"ל כחבר בחיזבאללה, והגיע לאירן ב-2007, בעקבות הנחיה של מפקדיו בחיזבאללה. משם נשלח לאזרבייג'ן, כדי לאסוף מודיעין על שגרירות ישראל בבאקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully