וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-זהאר: "אבו מאזן בוגד, לשלול אזרחותו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.10.2009 / 13:48

לאחר שהרשות הפלסטינית משכה ההחלטה לאמץ את דו"ח גולדסטון על ידי האו"ם, בכירים בחמאס הביעו את זעמם. "זו בגידה בעם הפלסטיני"

בכיר חמאס ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר, קרא (שני) לשלול את אזרחותו של יו"ר הרשות אבו מאזן ומכל בכירי הרשות שמשכו את הצעת ההחלטה לאמץ את דו"ח גולדסטון על ידי מועצת זכויות האדם בז'נבה ולדחות את הדיון בנושא. "איני דורש לשלול את האזרחות באופן רשמי אלא באופן מוסרי", הבהיר.

א-זהאר אמר את הדברים במהלך ישיבת חירום של הפרלמנט הפלסטיני ברצועת עזה במהלכה נידונה דחיית הדיון בדו"ח גולדסטון על ידי המועצה בז'נבה, לאור בקשתה של הרשות הפלסטינית. את הישיבה ניהל סגן יו"ר הפרלמנט מטעם חמאס, ד"ר אחמד בחר, ונכח בה גם ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה. המשתתפים קבעו כי בקשת משיכת ההצעה מצד הרשות הינה "בגידה בעם הפלסטיני" ודרשו להעמיד את האחראים על כך לדין.

ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה האשים בישיבה את אבו מאזן בכך שהוא עומד מאחורי ההחלטה למשוך את ההצעה לאמץ את דו"ח גולדסטון ולדחות את הדיון עליו למרץ 2010 בשל לחץ ישראלי ואמריקאי. "להחלטה יש השלכות ביטחוניות, כלכליות ופוליטיות". לדבריו, ההחלטה מהווה הוכחה לכך שהרשות נתנה לישראל גושפנקא לפעול ברצועה.

בימים האחרונים סוערת הזירה הפוליטית הפלסטינית בשל הדיווחים על כך שאבו מאזן והנהגת הרשות הפלסטינית משכו את הצעת ההחלטה לאמץ את דו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם בז'נבה. בחמאס תקפו קשות את אבו מאזן ובפתח קרא מוחמד דחלאן להקים ועדת חקירה לבדיקת ההחלטה. אתמול הורה אבו מאזן עצמו על הקמת ועדת חקירה שתבדוק את נסיבות דחיית הדיון בדו"ח גולדסטון, הקובע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בעזה.

במקביל מסרו מקורות סורים בכירים לסוכנות הידיעות הסורית "שאם פרס" כי סוריה ביטלה את ביקורו של אבו מאזן בדמשק שהיה צפוי להתקיים הערב בשל "התחייבויות קודמות". הגורמים מסרו לסוכנות כי הביקור בוטל כדי להביע בצורה ברורה את התנגדותה של סוריה לעמדותיו של אבו מאזן כלפי דו"ח גולדסטון.

מקור בכיר ברשות מסר לאתר הערבי "קודס פרס" כי ארה"ב וישראל לחצו על אבו מאזן למשוך את ההצעה לדיון בדו"ח, הקובע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה במבצע 'עופרת יצוקה' ברצועה. על פי המקור, הלחצים כללו איומים להפסיק את המגעים המדיניים ואת התמיכה הכלכלית ברשות וכן לחשוף הוכחות לכך שאבו מאזן עודד את ישראל לפעול נגד חמאס בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully