וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקצין אמר לי, אתה הערבי הבא שאהרוג"

יהושע בריינר

5.10.2009 / 12:56

עד היום לא מבין מוחמד א-דעיס מה רצו ממנו ארבעת החיילים שעצרו אותו. לטענתו, את הצלקות של מסע האלימות שלהם הוא מרגיש עד היום. צה"ל: "נפתחה חקירת מצ"ח"

למרות שהוא עדיין סובל מכאבים, נאלץ להגיע מדי יום לבדיקות רפואיות ואינו יכול לחזור לעבודתו כל מה שמוחמד א-דעיס רוצה זה שצה"ל יחזיר לו את רכבו. "בלי הרכב אין לי פרנסה", הוא אומר, "את כל כספי השקעתי בו, למה לקחו לי אותו?". לטענתו של א- דעיס, תושב הכפר יטא בדרום הר חברון הוא הפך לקורבן מסע התעללות של ארבעה לוחמים בצה"ל. מסע שבסופו של דבר הוא מצא עצמו מאושפז בבית החולים בחברון עם נזק קשה לאיבריו הפנימיים.

לדברי א-דעיס, בן 27, נשוי ואב לשניים, עד היום הוא אינו יודע מה רצו ממנו ארבעת החיילים בבוקר של השישי לספטמבר. "אני משמש כנהג הסעות של פועלים באיזור דרום הר חברון", הוא מספר לוואלה! חדשות, "השעה הייתה חמש בבוקר והסעתי כמה פועלים, אז החלטנו לעצור בכפר א-תואני שליד חברון כדי להתפלל. פתאום ראיתי מאחורי אורות גבוהים, אז חשבתי שהרכב שלי מפריע אז התקדמתי כמה מטרים".

א-דעיס לא ידע שההתקדמות הזאת תעלה לו בסדרה של מכות. "פתאום הגיע קצין לחלון ושאל אותי למה אני בורח. אמרתי לו שלא ברחתי בכלל. פתאום הוא פותח את הדלת ודוחף אותי מהאוטו. חייל אחר שהיה איתו קשר אותי באזיקונים כשאני יושב על הברכיים לצידי הכביש והחל לבעוט לי בגב. לא הבנתי מה קורה, הקצין הפך את הרובה שלו והתחיל להכות אותי בבטן עם הקת של הרובה שלו". בעקבות המכות איבד א-דעיס את הכרתו, עד שלדבריו שפכו עליו החיילים מים.

"הכניסו אותי לרכב שלי ואמרו לי לנסוע אחריהם", הוא ממשיך, "חייל אחד ישב לידי, הצמיד את הקנה של הרובה שלו לראש שלי ואמר לי לנסוע. הרגשתי אחר כמה מאות מטרים שאני לא מסוגל, אז החייל נתן לי אגרוף בבטן, והעביר אותי למושב שליד הנהג".

"לא חמאס ולא פת"ח"

משם הגיעו החיילים וא-דעיס למחסום "קונגו"שבדרום הר חברון, ולדבריו שם המשיכו החיילים במסע המכות. "עצרנו ואז שני החיילים אמרו בינהם 'יאללה, בוא ניתן לו מכות', קשרו אותי שוב והתחילו לבעוט בי בבטן. אמרתי לעצמי שאסור לי לבכות, כי אז ירביצו לי עוד, אבל הם פשוט המשיכו. הקצין שהיה איתם אמר לי 'אני הרגתי ארבעה ערבים בעזה, ואתה תהיה החמישי. לכל קצין מגיע להרוג לפחות חמישה ערבים' והמשיך לבעוט בי ולתת לי מכות עם הרובה". א-דעיס מספר שלמחסום הגיע מתנחל שלא הבין מדוע מכים אותו. "הקצין פשוט אמר לו תסע מכאן, זה לא עניינך", הוא אומר.

"אני לא חמאס ולא פתח, אני איש של לחם שבסך הכל רוצה פרנסה", הוא אומר, " למה עשו לי את זה? אם עשיתי משהו רע שיענישו אותי, אבל אני אדם פשוט". בעקבות המקרה פנה ארגון "בצלם" לצה"ל בדרישה למצות את הדין עם ארבעת הלוחמים. "גם עוד מיליון שנה אני אזכור אותם", אומר א-דעיס. לטענתו, כל האירוע צולם ע"י החיילים במכשירי הפלאפון.

תגובת דובר צה"ל

לדברי גורמים צבאיים, רכבו של א-דעיס הוחרם בשל העובדה כי האחרון חשוד הסעת פועלים לא חוקיים וכי בנושא נפתחה חקירה. יש לציין כי על אף שעבר חודש מאז האירוע, איש לא חקר את א-דעיס ורכבו עדיין נמצא ברשות כוחות הביטחון. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בנושא נפתחה חקירת מצ"ח בעקבות פניית "בצלם" ועם סיום החקירה יועברו ממצאיה לעיון ולחוות דעת הפרקליטות הצבאית".

לפניות ליהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully