וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי על פרנקו: "לא כל היהודים חכמים"

פנחס וולף וניר יהב

5.10.2009 / 12:45

חברי הכנסת מהמגזר הערבי זועמים על התבטאותו של ניצב אהרון פרנקו שכינה את ערביי ישראל "כפויי טובה". ח"כ א-סנע: "מפקד מחוז ירושלים נדבק בווירוס הגזענות"

גדעון צנטנר

חברי הכנסת מהמגזר הערבי תקפו היום (שני) את מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב אהרן פרנקו, שהאשים את ערביי ישראל ב"כפיות טובה", בעקבות המהומות בהר הבית אתמול.

"לא כל היהודים הם חכמים", אמר בזעם ח"כ אחמד טיבי, "משטרת ישראל פוגעת בחופש הפולחן של המוסלמים ומגבילה את התפילה לגברים מעל גיל 50. אפילו אלוהים לא עושה כזאת מגבלה. גם שלטון כיבוש מחויב לאפשר חופש פולחן. פרנקו, לא צריך טובות, מה שצריך זה שאתה וחבריך תקיימו את חובתכם כלפינו כאזרחים וכבני אדם. יש להעביר אותך קורס בדמוקרטיה וערכי שוויון. פעם השר מכנה אותנו ערבושים ועכשיו פרנקו אומר כפויי טובה, ולחשוב שאלה אחראים על החוק והסדר הציבורי". לדבריו, "יש לשרש מהיסוד את היחס האדנותי והמתנשא של קצינים במשטרה כלפי האזרח הערבי".

ח"כ עפו אגברייה מחד"ש אמר לוואלה! חדשות כי "מצער מאוד שמפקד בכיר במשטרה אומר דברים שהם בגדר הסתה נגד אוכלוסייה שלמה. המשטרה מקצינה ימינה באופן מדאיג המצביע על כיוון לא שפוי". ח"כ אגברייה הוסיף כי "הדברים יכולים לגרום להתססה ולעימות אלים. על ניצב פרנקו להתנצל מול האנשים שפגע בהם ועל המשטרה להענישו".

חבר הכנסת טאלב א-סנע מרע"מ-תע"ל אמר כי "מפקד המחוז נדבק בווירוס חמור יותר משפעת החזירים והוא שפעת הגזענות ושנאת הערבים". לדבריו, "הערבים נמצאים בירושלים בזכות, עוד לפני שפרנקו חלם להיות שם. מוטלת עליו אחריות להבטיח זכות תפילה לכל העדות. הוא איננו מפקד משטרה של יהודים אלא של כל תושבי ירושלים, ערבים ויהודים כאחד, ואם הוא לא מסוגל להבטיח חובה זו אני קורא לו להתפטר".

חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה, יו"ר מפלגת בל"ד, אמר כי "יש לפטר את ניצב פרנקו בעקבות דבריו המתייחסים לחופש הפולחן כמתן חסד ולא כזכות יסוד. הגיע הזמן שהממסד הישראלי יבין שאל-אקצה הוא מקום קדוש למוסלמים וטבעי שכל נסיון לפגוע בו יגרור תגובות חריפות ויצית תבערה. נוכחות המשטרה במסגדים היא הסגת גבול במקום קדוש. אם לא רוצים הפגנות שיסיימו את הכיבוש בירושלים ובמסגדים".

משה מטלון (ישראל ביתנו) אמר לוואלה! חדשות כי הוא מגבה את דבריו מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב אהרון פרנקו. לדבריו, "ניצב פרנקו העז לומר לערבים את האמת והיא שחובת המדינה לתת ליהודים לקיים את חגיהם. אני קורא לממשלה לקדם את החקיקה בנושא חוק הנאמנות".

מוקדם יותר הבוקר תקף ניצב אהרון פרנקו את ערביי ישראל. "בעוד שאנחנו אפשרנו לערבים לקיים את חג הרמדאן, הם מתפרעים בחגי תשרי. זוהי פשוט כפיות טובה", אמר פרנקו בהתייחס להפגנות הערביות שהתקיימו באזור הר הבית.

מהומות בהר הבית. רויטרס
מהומות בהר הבית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully