וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לאונ': קצצו בשכר או שנקצץ בתקציב

נעמה טלמור

5.10.2009 / 12:40

שנת הלימודים האקדמאית כבר בפתח, ובמועצה להשכלה גבוהה דורשים מהאוניברסיטאות: "רוצים תקצוב מהמדינה? דחו תוספת שכר עליה סוכם בעבר"

ערב פתיחת שנת הלימודים האקדמית, דורשת היום (שני) הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) במועצה להשכלה גבוהה מהמוסדות האקדמיים לדחות הטבה במשכורות אנשי הסגל. על פי הצעת ות"ת, רק מוסדות שיגיעו להסכמה עם הסגלים על דחיית מועד קבלת תוספת שכר עליה חתמו עם האוצר לפני שנה וחצי, ייהנו מהתקציבים.

"לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמיה, מצאנו עצמנו במצב שבו אין עדיין תכנית חומש, לפיה אפשר להזרים משאבים חדשים למערכת", אמר יושב ראש ות"ת, פרופ' מנואל טרכטנברג. "מצד שני ישנם צרכים דחופים. בהיותי מודע למגבלות התקציביות, חשבנו שיהיה נכון לפנות לסגלים באוניברסיטאות ולבקש מהם שמרצונם הטוב ידחו בשנה את הפעימה האחרונה של תוספת השכר עליה חתמו עם האוצר לפני כשנה וחצי. תמורת זאת המוסדות יקבלו תקציבים".

בימים אלו מקיימות האוניברסיטאות את המו"מ מול חברי הסגל על בסיס המצב הפרטני של כל מוסד. אם יהיו מוסדות שבהן לא תושג הסכמה, הם לא יתוקצבו על ידי המדינה. מוסד שיצליח להגיע להסכמה, יקבל מהאוצר שקל על כל שקל שיחסוך, כאשר על פי ההערכות ניתן יהיה לחסוך כ- 150 מיליון שקלים בסך הכל.

גורם במועצה להשכלה הגבוהה אמר כי הות"ת קורא לסגלים להיות שותפים לגורל המוסד בו הם חברים . "יש כאן מסר של שותפות גורל. המטרה היא לא הפרד ומשול, כי זו תפיסה כוחנית. אנו באמת ובתמים מנסים להגיע להידברות ולהסכמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully