וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדסטון סיבך את אבו מאזן עם הסורים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.10.2009 / 9:37

העולם הערבי ממשיך לסעור בעקבות דחיית הדיון על דו"ח גולדסטון באו"ם, בה תמכה הרשות. סוריה ביטלה את ביקורו המתוכנן של אבו מאזן בדמשק במחאה על הדחייה

סוריה משפילה את אבו מאזן: מקורות סורים בכירים מסרו אמש (ראשון) לסוכנות הידיעות הסורית "שאם פרס" כי סוריה ביטלה את ביקורו של אבו מאזן בדמשק שהיה צפוי להתקיים הערב בשל "התחייבויות קודמות". הגורמים מסרו לסוכנות כי הביקור בוטל כדי להביע בצורה ברורה את התנגדותה של סוריה לעמדותיו של אבו מאזן כלפי דו"ח גולדסטון.

מקור בכיר במשרד החוץ הסורי אמר כי "סוריה הופתעה לנוכח בקשת הרשות הפלסטינית לדחות את ההצעה לאמץ את דו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם בז'נבה". לדבריו, סוריה משתאה לנוכח החלטתה של הרשות "וזאת בזמן שהדו"ח קובע כי ישראל ביצעה פשעים נגד העם הפלסטיני בעזה". המקור הבהיר כי סוריה תמשיך לפעול מול הגורמים הבינלאומיים עד שיינקטו צעדים משפטיים נגד אלו שביצעו את "הפשעים הבלתי אנושיים" הנכללים בדו"ח. המקור ציין כי סוריה תומכת בקריאות למזכ"ל האו"ם להעביר את הדו"ח לדיון במועצת הביטחון.

בימים האחרונים סוערת הזירה הפוליטית הפלסטינית בשל הדיווחים על כך שאבו מאזן והנהגת הרשות הפלסטינית משכו את הצעת ההחלטה לאמץ את דו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם בז'נבה. בחמאס תקפו קשות את אבו מאזן ובפתח קרא מוחמד דחלאן להקים ועדת חקירה לבדיקת ההחלטה. אתמול הורה אבו מאזן עצמו על הקמת ועדת חקירה שתבדוק את נסיבות דחיית הדיון בדו"ח גולדסטון, הקובע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully