וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלון הנסיכה - בקרוב גם כפר נופש

רנית נחום-הלוי

5.10.2009 / 9:19

מלון הנסיכה באילת יבנה כפר נופש עם 90 יחידות ב-95 מיליון שקל. החברה להגנת הטבע מתנגדת וטוענת: "דירות הנופש ייהפכו לדירות מגורים לכל דבר"

הוועדה לשמירת הסביבה החופית (ולחו"ף) אישרה באחרונה את הרחבת מלון הנסיכה בחוף הדרומי באילת והוספת 90 חדרים, שיוצעו למכירה במתכונת דירות נופש.

הוועדה אישרה לבעלי המלון, חברת לקסן שבבעלות אלכסנדר טסלר, להפעיל את החלק החדש של המלון בשיטת leesback - כאשר רוכשי היחידות יגורו בהן לפרק זמן של שלושה חודשים בשנה וביתר הזמן יעמדו היחידות לרשות המלון. עלות בניית האגף החדש מוערכת ב-95 מיליון שקל.

כיום יש במלון הנסיכה 420 חדרי אירוח, בהם 46 סוויטות. בשטח המלון יש פארק מים, חוף ים פרטי, מועדון בריאות ושטחי ציבור נוספים. באמצעות משרד פייגין אדריכלים ייבנה על מגרש הטניס של המלון המשתרע כיום על 30 דונם, אגף נפרד בסגנון כפר נופש, כשרוכשי היחידות ייהנו מהמתקנים ושטחי הציבור הקיימים במלון.

במלונות ישרוטל, למשל, ניהול יחידות הנופש מתבצע באמצעות מכירת זכויות שימוש ל-40 שנה, כאשר היחידה נשארת בבעלות המלון. לדברי המתווך יניר הראל מסוכנות התיווך אנגלו-סכסון אילת, שיטת ניהול נוספת היא באמצעות מכירת היחידות לפרטיים ורישומן בטאבו. בהילטון מלכת שבא למשל, נמכרות דירות נופש של 42-55 מ"ר בכ-670 אלף שקל. מחירי סוויטות גדולות נעים בין 1.5 ל-2.6 מיליון דולר לפנטהאוז בשטח של כ-130 מ"ר עם מרפסת של כ-70 מ"ר. לפי הסכם זה, לרוכש חוזה למשך חמש שנים עם המלון, לפיו הדירה בבעלותו 8 שבועות בשנה, כאשר הוא מקבל תשואה של 2%-3% בשנה. בתום החוזה מחליט הרוכש אם להאריך את החוזה או להעביר את הדירה לבעלותו הבלעדית.

המשרד להגנת הסביבה, החברה להגנת הטבע ורשות הטבע והגנים התנגדו לאישור התוכנית בשיטת ה-leesback, אך ההחלטה אושרה ברוב של 8 נגד 3. "בגלל אוזלת היד של משרד התיירות והוועדות המקומיות וחוסר יכולת האכיפה שלהם, שיטת ה-leesback אינה עובדת בישראל", אומר נציג החברה להגנת הטבע בוועדה, ניר פפאי, שהצביע נגד התוכנית. "הניסיון מראה כי דירות אלה, המוגדרות כמלונאות מיוחדת, נהפכות לדירות מגורים לכל דבר. בעיר כמו אילת, ובייחוד במלון גדול כמו הנסיכה, אין מקום לאשר דירות נופש אלא רק חדרי מלון רגילים".

פפאי מתייחס לניסיונות דומים שנעשו וכשלו בישראל, כאשר דירות הנופש נהפכו לדירות מגורים. כך היה במגדלי חוף כרמל בחיפה, בפרויקט המרינה בהרצליה, בסי אנד סאן בתל אביב ובסול מרין בנהריה. בעקבות זאת התקבלה החלטה של בית המשפט העליון שאסר מכירת דירות נופש לפרטיים מחשש שאלו ייהפכו לדירות למגורים. עם זאת, החלטת הוועדה התקבלה בכפוף לחוזר מנכ"ל שפירסם באחרונה משרד התיירות. בחוזר העניק המשרד הקלה שלפיה רוכש יחידה בפרויקט מלונאי יוכל להעמיד את דירתו לשימוש מלונאי "בכל דרך שיבחר". לקסן אישרה שקיימת תוכנית להרחבת המלון, אך סירבה להתייחס להיבטים הכלכליים.

  • עוד באותו נושא:
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully