וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי יחסוך לנו כסף על שיחות בחו"ל

5.10.2009 / 7:19

האיחוד צפוי להגביל את תעריפי הנדידה בסלולר, בהתאם להחלטת היועץ המשפטי שהמליץ לאשר את הגבלות הנציבות האירופית בתחום. המשמעות: פגיעה ברווחי חברות הסלולר האירופיות

חוות דעת של היועץ המשפטי של האיחוד האירופי קוראת לאפשר לנציבות האירופית להטיל הגבלות על מחירי הנדידה בין רשתות סלולר באירופה. אם יקבל בית המשפט האירופי את חוות הדעת, צפויים תעריפי הנדידה באירופה לרדת.

הנציבות הטילה הגבלה על מחירי הנדידה בין הרשתות – מחיר הנגבה מלקוחות מפעילת סלולר שעוברים לתחומה של רשת סלולר אחרת באירופה ומעבירים שיחות דרכה – ב-2007, אך רשתות הסלולר הגדולות באירופה הגישו ערעור על הגבלות אלו לבית משפט בבריטניה, שהעביר את התביעה לבית המשפט האירופי.

היועץ המשפטי לאיחוד האירופי, מיגל פוארס מאדורו, ציין כי הותרת התמחור לרגולטורים הלאומיים של כל אחת מ-27 מדינות האיחוד האירופי, היתה מעכבת את החלת ההגבלות באופן משמעותי, ופוגעת בצרכנים האירופיים. לדברי פוארס מאדורו, הנציבות האירופית לא הצליחה בינתיים לגרום למפעילות הסלולר האירופיות להוריד תעריפים, ורושמות לעתים רווח של עד 400% מהשירותים שהן מספקות. הצורך בפעולה מהירה הפך רגולציית מחירים לסבירה, להערכת היועץ המשפטי, שקרא לאיחוד האירופי לקבל את ההגבלות שהטילה הנציבות האירופית.

חוות הדעת של פוארס מדורו הועברה לבית המשפט האירופי. לרוב נוטה בית המשפט לקבל את המלצות היועץ המשפטי. קבלת חוות הדעת צפויה לפגוע ברווחי מפעילות הסלולר האירופאיות, בהן וודאפון, טלפוניקה O2 טי-מובייל ואורנג' שהגישו את הערעור על ההגבלה.

אך החלת ההגבלות תסייע לאיחוד האירופי להראות כיצד שיתוף הפעולה ייטיב עם הצרכנים ברחבי אירופה, ויממש את ההבטחה הטמונה באיחוד האירופי – פתיחת הגבולות הכלכליים בין המדינות.

חוק הנדידה מגביל את תעריף הנדידה המקסימלי בין מדינות באירופה לחצי יורו לדקה עבור שיחה יוצאת, ורבע יורו לדקה עבור שיחה נכנסת, כמו גם תשלום מע"מ. בעבר היתה שיחה של 4 דקות בין קפריסין לבלגיה למשל, יכולה לעלות יותר מ-12 יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully