וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוריאל רוביני: "כבר רואים את המשבר הבא"

5.10.2009 / 7:19

הכלכלן הניו יורקי הבכיר טוען: "שוקי המניות יייפלו בחודשים הקרובים - מדיניות התמריצים זורעת את זרעי המשבר הכלכלי הגדול הבא"

"שוקי המניות בעולם צפויים ליפול בחודשים הקרובים, לאחר שהקצב האיטי שבו מתאוששת הכלכלה העולמית יאכזב את המשקיעים" - כך אמר הכלכלן נוריאל רוביני מאוניברסיטת ניו יורק, בראיון שהעניק לבלומברג מוועידת קרן המטבע הבינלאומית (IMF) באיסטנבול. רוביני, שחזה את המשבר הפיננסי הנוכחי כבר ב-2006, הזהיר עוד כי מדיניות התמריצים הממשלתיים יצרה בועות נכסים חדשות בשוקי העולם.

"השווקים עלו יותר מדי, מוקדם מדי ומהר מדי", הוסיף רוביני. "יש סכנה ברורה לתיקון, במיוחד כשהשווקים מבינים כעת שההתאוששות לא תהיה מהירה. התיקון עלול להתרחש בסוף 2009, או בתחילת 2010".

בחצי השנה האחרונה זינקו שוקי המניות בעולם, בעקבות סימנים לכך שהכלכלה העולמית החלה לצאת מהמיתון החמור שאליו נקלעה. מדד 500 S&P נסק ב-51% מאז מארס 2009, ומדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל-אירופי עלה ב-48%.

"בעוד השווקים עולים, הכלכלה הריאלית בקושי מתאוששת", הסביר רוביני. "אם הצמיחה לא תתחדש במהירות, השווקים יתקנו את עצמם לרמת מחירים שתהיה מוצדקת". קרן המטבע הבינלאומית צופה כי הכלכלה העולמית תצמח ב-3.1% ב-2010, לאחר שרשמה השנה צמיחה שלילית של 1.1%. לטענת רוביני, "מדובר בצמיחה אנמית".

בהתייחסו למדיניות התמריצים שנוקטות ממשלות בעולם, כדי לתמוך בצמיחה הכלכלית ולמנוע החרפה של המיתון, הזהיר רוביני כי מדיניות זו כבר החלה ליצור בועות חדשות. "בטווח הקצר אנו זקוקים לתמריצים מוניטריים ותקציביים כדי להימנע מהידרדרות נוספת ומדפלציה, אבל הכסף הקל הזה כבר החל ליצור בועות נכסים חדשות בשוקי המניות, הסחורות, האשראי והשווקים המתעוררים", אמר. "ייתכן שבניסיון לחדש את הצמיחה אנו זורעים את זרעי המשבר הפיננסי הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully