וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל הפיס עתר לבג"ץ נגד משרד האוצר

גלעד גרוסמן

4.10.2009 / 15:19

המפעל עתר לבג"ץ בדרישה שלא יאפשר לאוצר להפסיק את שיטת ההגרלות החדשה של הפיס, שנכנסה לתוקף בחודש פברואר

מפעל הפיס עתר הבוקר (ראשון) לבג"ץ בדרישה שלא יאפשר למשרד האוצר להפסיק את שיטת ההגרלות החדשה של הפיס, שנכנסה לתוקף בחודש פברואר.

לפי השיטה החדשה, יש לנחש שישה מתוך 37 מספרים, ובנוסף מספר אחד מתוך שמונה כדי לזכות בפרס הראשון בהגרלה. זאת בניגוד לשיטה בעבר, שבה היה צריך לנחש מתוך 34 מספרים ואחד מתוך 10. שינוי השיטה הקטין את סיכויי הזכייה בפרס הראשון בכ-30%, והוא עומד כיום על 1 ל-18.5 מליון.

לפי העתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין פרופ' רון שפירא ורנאטו יאראק, השיטה החדשה דווקא מיטיבה עם רוכשי הכרטיסים, מכיוון שכיום הפרס הראשון גדול יותר ומחולק לזוכים חלק גדול יותר מהמכירות של כרטיסי הלוטו.

לדברי מפעל הפיס, הפרס הראשון המינימאלי בהגרלת הלוטו הוגדל מ-4 מיליון ל-5 מיליון שקל, והפרס השני הוגדל מ-350,000 ל-500,000 אלף שקל. במסמכים שצורפו לעתירה נטען שב-67 ההגרלות שנערכו מאז הנהגת השיטה החדשה, 33 בני אדם זכו בסכום של לפחות מיליון שקל, לעומת 14 ב-67 ההגרלות האחרונות של השיטה הישנה.

עוד טוענים בפיס, כי שינוי השיטה יוביל בלית ברירה להפסקת ההגרלות למספר חודשים. בפיס הוסיפו כי שינוי השיטה "תמנע הכנסות בשווי מאות מיליוני שקלים, לא רק מן האוצר אלא גם מן השלטון המקומי, המשווע למימון זה".

לפני כשבועיים הוגשה לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה בקשה לתביעה ייצוגית כנגד הפיס בגובה של 4 מיליארד שקל. בתביעה נטען כי ההגרלות הנן "מעשה תרמית מתוחכם אשר ננקט על ידי הנתבעת (מפעל הפיס) שהינה בעלת היתר לעריכת הגרלות/הימורים ואשר הסתירה והעלימה מציבור הצרכנים עובדות מהותיות".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "ההגרלות החדשות פועלות ללא היתר ועל כן נדרש מפעל הפיס להפסיק את קיומן עד ה-15 לחודש, ולחזור לשיטה הישנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully