וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבט אמר את דברו: האינדיאנים בעד ישראל

פנחס וולף

4.10.2009 / 15:25

מי אמר שכל העולם נגדנו? ראש שבט אינדיאני בארצות הברית הגיעה לביקור הזדהות עם ישראל והצהירה: "אלוהים נתן לכם את האדמה". השר לנדאו שנפגש איתה: "אפעל להדק הקשרים עם השבט"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ענת ברק)

אחרי ששר החוץ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) ערך ביקור נדיר באפריקה, מנסה גם חבר מפלגתו השר עוזי לנדאו לפתח קשרים עם גורמים בעולם שהוזנחו עד כה. השר נפגש עם ראש שבט אינידאני בארצות הברית שהגיעה להביע הזדהות עם מדינת ישראל.

ראש השבט אנני ריצ'רדסון אמרה בפגישה כי "אנחנו מאמינים שאלוהים נתן לכם את האדמה, ואנחנו רוצים שתילחמו על כולה. אנחנו עומדים לצידכם, אוהבים את עמכם, מתפללים למענכם להגן עליכם בכל מחיר". ריצ'רדסון העניקה ללנדאו הצהרת הזדהות של שבטה, החתומה על ידי כל חברי מועצת השבט, כסמל לברית המשותפת בין העם היהודי לשבטים האינדיאניים באמריקה ולהזדהות השבט עם מאבקיו של עם ישראל בארצו. בפגישה הביעה ריצ'רדסון תמיכה בלתי מסויגת בישראל. השר לנדאו אמר בתגובה כי, יפעל להדק את הקשרים בין מדינת ישראל לשבט.

ריצ'רדסון היא בת דור רביעי לשושלת הצ'יפים של השבט האינדיאני ראפאהאנוק במדינת וירג'יניה, והיא האישה הראשונה המכהנת כמנהיגת השבט מאז המאה ה-17. ריצ'רדסון היא דמות מוכרת בארה"ב, ובעבר ערכה פגישות רבות עם מנהיגים ברמה עולמית. בשנת 2005 העניקה הצ'יף לנשיא ארה"ב דאז, ג'ורג' בוש סיכת "לעולם לא עוד", במסגרת מאמציה לשמר את זיכרון השואה ולמנוע את הישנותה בארה"ב וישראל.

פגישת ריצ'רדסון עם שר ישראלי נחשבת אירוע נדיר, מכיוון שלא רבים מהאינדיאנים מוכנים לתמוך בישראל, עקב ההזדהות שלהם עם הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully