וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ברשות החליט לדחות את דו"ח גולדסטון?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.10.2009 / 16:34

סימני השאלה והאשמות ההדדיות גרמו ליו"ר הרשות אבו מאזן להורות על הקמת ועדת חקירה לבדיקת הנסיבות שהובילו לדחיית הדיון על דו"ח גולדסטון באו"ם

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן הורה (ראשון) על הקמת ועדת חקירה שתבדוק את הנסיבות שהובילו לדחיית הדיון באימוץ דו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם בז'נבה שהיה אמור להיערך ביום שישי. זאת לאור הביקורת החריפה שהושמעה כלפי אבו מאזן והנהגת הרשות לפיה הרשות הפלסטינית משכה את הצעת ההחלטה לאמץ את הדו"ח, הקובע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בעזה.

מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבה, הודיע כי לאחר שהנושא נבחן לעומק על ידי יו"ר הרשות, ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד ועל ידי חברי הוועד המבצע של אש"ף, החליט אבו מאזן להקים ועדת חקירה. "משימתה של הוועדה היא לאתר את האחראים על הדחייה", אמר. "הוועדה תגיש את הדו"ח שלה לוועד הפועל של אש"ף תוך שבועיים".

ביום שישי דווח כי הרשות הפלסטינית החליטה למשוך את ההצעה לאמץ את דו"ח גולדסטון על ידי מועצת זכויות האדם בז'נבה. בכירי הרשות, ביניהם דוברו של אבו מאזן וראש צוות המשא ומתן סאיב עריקאת, הכחישו בתוקף את הדברים, אולם הדיווח עורר סערה. אתר "אל-ג'זירה" אף טען כי אבו מאזן החליט למשוך את ההצעה בשל לחץ שהפעילה עליו מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון.

בחמאס מתחו ביקורת קשה על ההחלטה ואמרו כי הם רואים בה "עמדה בלתי אחראית המאפשרת לישראל להתחמק מהעמדה לדין של פושעי מלחמה בפני בית דין בינלאומי". לדברי חמאס, עמדתו של אבו מאזן מאפשרת לישראל לבצע פשעי מלחמה נוספים נגד העם הפלסטיני. גם בארגון פתח הביעו פליאה: בכיר הארגון מוחמד דחלאן קרא אתמול להקים ועדת חקירה שתבחן את נסיבות הדחייה. במחאה על החלטת הרשות היו דיווחים גם כי שר הכלכלה הפלסטיני, באסם חורי, התפטר מתפקידו. חורי מצדו לא הכחיש ולא אישר את הדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully