וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חטיפת חיילים - הדרך לשחרור אסירינו"

ניר יהב ואיילה חננאל

4.10.2009 / 14:18

כך אמר היום ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה בטקס קבלת הפנים לאסירה הפלסטינית האחרונה ששוחררה במסגרת עסקת הקלטת. "ישראל תהיה חייבת להיענות לכל הדרישות של חמאס"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף עריכה: ענת ברק)

ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה השתתף היום (ראשון) בקבלת הפנים לאסירה הפלסטינית האחרונה ששוחררה והגיעה לרצועת עזה. הניה אמר כי "חטיפת חיילים היא הדרך היחידה לשחרר את כל האסירים הפלסטינים מבתי הכלא. זה צעד ראשון לקראת העסקה הכוללת שתהיה מכובדת, ובמסגרתה ישראל תהיה חייבת להיענות לכל הדרישות של חמאס".

לדבריו, החלטת הרשות הפלסטינית למשוך את הצעת ההחלטה לאמץ את דו"ח גולדסטון במועצה לזכויות אדם בז'נבה, "הינה החלטה קלת דעת ובלתי אחראית, אשר עודדה את ישראל לפשוט היום על מסגד אל-אקצא בירושלים". הוא הבהיר כי חמאס דבק בעמדתו להעמיד לדין את המנהיגים הישראלים בגין פשעים נגד העם הפלסטיני. "לא שכחנו ולא נשכח לעולם את קודשינו ומסגדנו. ליבנו עם אנשינו באל-אקצא. לא נוותר על אל-אקצא".

ראש ממשלת חמאס הוסיף כי "אנו מביטים בשביעות רצון לעבר התזוזה החיובית שקרתה במגעים לגיבוש עסקת חליפין. שחרור 20 האסירות הוא צעד רציני לקראת גיבוש עסקה מכובדת. שחרור יתר האסירים הוא חובה לאומית שהשגתו עומדת בראש סדר העדיפויות של הממשלה".

לקבלת הפנים בעזה הגיעו עשרות בני משפחה וחברים שנשאו דגלים וקראו לשחרר את יתר האסירים הפלסטינים מבתי הכלא בישראל. האסירה המשוחררת, ראוודה חביב, הביעה את שמחתה על שחרורה אך אמרה כי היא נושאת "מסר של אחדות" מיתר האסירים הפלסטינים בכלא הישראלי.

בכך למעשה הושלמה עסקת הקלטת בין ישראל לחמאס. עסקה בה נמסרה קלטת שבה נראה גלעד שליט כשהוא חי ובריא תמורת 20 אסירות פלסטיניות. האיחור בהשלמת העסקה נבע מכך שאחת האסירות שנכללה בעסקה המקורית שוחררה לאחר שנוכה שליש מתקופת מאסרה כבר ביום רביעי בשבוע שעבר.

"הדרך לשחרור שליט עוד ארוכה"

במקום בראאה אל מלאכי, 15, ממחנה הפליטים ג'ילזון ששוחררה כאמור בשבוע שעבר שלא במסגרת העסקה, האסירה ראוודה אברהים יונס חביב, 31, תושבת רצועת עזה שנכלאה בשנת 2007 שוחררה היום ממאסרה. חביב הורשעה בניסיון להוציא לפועל שני פיגועים, בנתניה ובתל אביב. היא הועברה ביום שישי האחרון לכלא השרון ובאיחור של 48 שעות שוחררה לאחר שניתן הזמן הקבוע בחוק להגשת עתירות נגד שחרורה.

חביב היא אחייניתה של אסירה נוספת ששוחררה ביום שישי, פאטמה אל-זק. כמו דודתה, תועבר כאמור גם היא לרצועת עזה. בתוך כך, המשרד לענייני אסירים בממשלת חמאס שברצועת עזה פרסם אמש הודעה בעקבות שחרורן של האסירות במסגרת "עסקת הקלטת" בסוף השבוע. במשרד הדגישו, כי לפי רישומיהם, עדיין כלואות בישראל 40 אסירות, ביניהן נערה בת 15 וחצי. במשרד ציינו עוד כי חמש מבין האסירות נשפטו למאסר עולם אחד או יותר.

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס היום להתקדמות בעסקת שליט ואמר כי "הדרך לשחרור שליט עוד ארוכה", כך דווח בקול ישראל. בביקור שערך הנשיא בסוכתו של הרב עובדיה יוסף, הוסיף פרס כי הוא והרב מתפללים לשובו של שליט לביתו. יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, שנכח אף הוא בביקור, הוסיף כי "יש לעשות הכול כדי להחזיר את גלעד שליט ושום מחיר אינו יקר מדי". לדברי ישי, ראש הממשלה בנימין נתניהו לקח החלטה אסטרטגית להחזיר את החייל החטוף לביתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully