וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נותרו ימים ספורים להסכם אקלים עולמי"

4.10.2009 / 10:54

לקראת הסכם קופנאהגן מפציר מזכ"ל האו"ם במנהיגי כל העולם לקדם את השיחות. כרגע, הכל תלוי בברק אובמה

מזכ"ל האום באן קי מון מזהיר כי נותרו ימים ספורים להסכם אקלים בינלאומי, לקראת השיחות המקדימות לוועידת קופנהאגן. קי מון אמר את הדברים בנאום שנשא באוניברסיטת קופנאהגן השבוע. עוד הוסיף, כי על המדינות לחדול להתעכב על נושאים מקומיים, ולפעול במהרה להסכמים בינלאומיים.

בוועידת האו"ם בקופנהאגן צפויים להיפגש כ-190 מנהיגים מרחבי העולם, כדי להגיע להסכם כולל ותוכניות ברורות לגבי המאבק בשינויי האקלים והפחתת גזי החממה. לפני וועידת הפסגה בקופנהאגן יתקיימו שיחות פסגה נוספות – השבוע בבנקוק, ובברצלונה בחודש נובמבר. לקראת פגישות אלה אמורות להיות המדינות מוכנות להסכם כולל, אך לדברי באן נותרו ימים ספורים כאמור, והמנהיגים לא מתקרבים ליעדים שהוצבו להם "בימים הקרובים עלינו להחליט על עתידנו. אנחנו עוד לא שם, עוד דרך ארוכה לפנינו והזמן קצר, " אמר מזכ"ל האום בנאומו.

"ארצות הברית היא המפתח להצלחת השיחות", מוסיף באן, "אך ברור שייתכן וברק אובמה יתקשה להעביר את החוקים המתאימים עד דצמבר. הדבר אפשרי, למרות שבינתיים הצעות החוק דורשות את אישור הסנאט האמריקאי". מזכ"ל האו"ם סיכם ואמר כי גם אם לא תגיע ארה"ב ליעדים עד סוף 2009, זה לא צריך להוות מכשול לניסיונות העולמיים הרבים להגעה להסכם עולמי כולל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully