וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ישראל יודעת היכן מוחזק שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.10.2009 / 8:16

העיתון א-שרק אל-אווסט מצטט בכיר ביטחוני ישראלי שטוען כי הסיבה שבגללה ישראל אינה מבצעת פעולה צבאית לשחרורו היא החשש לפגיעה בחייו. עוד דווח כי המחלוקת בין חמאס לישראל נסובה על שחרור אסירים ערבים ישראלים

רויטרס

בכיר ביטחוני ישראלי מסר לעיתון א-שרק אל-אווסט היוצא לאור בלונדון כי ישראל יודעת במדויק היכן מוחזק שליט וכי היא עוקבת אחר מקום הימצאו יומם וליל. לטענת הבכיר, הסיבה שבגללה ישראל אינה מבצעת פעולה צבאית לשחררו היא החשש לפגיעה בחייו. "חמאס יודע שאנחנו יודעים", אמר. "אנחנו לא רוצים לחזור על סיפור נחשון וקסמן (שנרצח בעת פעולת השחרור הצבאית – נ.י)".

בתגובה לכך אמר דובר הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, אבו מוג'אהד, כי "לו ישראל הייתה יודעת היכן מוחזק גלעד שליט, היא הייתה מבצעת תקיפה מהאוויר והורגת אותו כדי לא לשלם את המחיר הגבוה של שחרורו". שראל אינה יודעת היכן שליט מוחזק, כך לפי אבו מוג'אהד, ודברים אלה שאמר הבכיר הביטחוני נאמרו כדי להעלות את המורל בישראל.

בתוך כך מדווח העיתון כי המחלוקת העיקרית בין חמאס לישראל, המעכבת את גיבוש העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, היא שחרורם של אסירים ערבים-ישראלים וכאלה המתגוררים במזרח ירושלים. כך מסרו מקורות המוגדרים 'מהימנים'. בעוד שחמאס מתעקש להכלילם ברשימת האסירים שישוחררו, ישראל מסרבת לכך בטענה שמדובר באזרחים ישראלים ששחרורם יהווה תקדים מסוכן.

לטענת המקורות, המתווך הגרמני הציע לצדדים להחליף את האסירים הללו באסירים ערבים אולם חמאס מסרב לכך. על פי המקורות, ישראל מסכימה לשחרר את כל האסירים הפלסטינים מהגדה ומעזה שביקש חמאס לשחרר, ביניהם פעילי הזרוע הצבאית של חמאס שהורשעו ברצח חיילים ומתנחלים, במסגרת השלב הראשון של העסקה – בתמורה להעברת שליט למצרים.

א-זהאר: "רוצים לסיים את המו"מ מהר"

המקורות מסרו עוד כי חמאס הסכים לגרש חלק מהאסירים שישוחררו אל חו"ל, זאת לאחר שמספר מדינות ערביות, כגון סוריה, תימן,קטאר וסודן הסכימו לקלוט אותם. לטענת המקורות, ארה"ב הייתה זו ששכנעה מדינות אלו לקלוט את האסירים המשוחררים. במקביל מסרו מקורות פלסטינים לעיתון כי שידור קלטת הווידאו של גלעד שליט "יסייע להפעיל לחץ על ממשלת נתניהו לקדם את גיבוש העסקה". מקורות פלסטינים אחרים סבורים כי העברת הקלטת הייתה טעות ואסור היה להוכיח ששליט חי ובריא.

ביום שבת צוטט ד"ר מחמוד א-זהאר מבכירי חמאס ברצועת עזה בראיון לשבועון "דר שפיגל" כי "אנחנו רוצים לסיים את המשא ומתן לחילופי שבויים מוקדם ככל הניתן. זה עניין של שבועות, או לכל היותר חודשים".

באשר לשחרור 20 האסירות הפלסטיניות בתמורה לקלטת הווידאו בה נראה החייל החטוף גלעד שליט, אמר א-זהאר: "זו ההוכחה הראשונה לכך שהתיווך הגרמני יכול להביא הצלחות. מאז שמתווך הגרמני נעשה מעורב, המשא ומתן נעשה התקדם בצורה מקצועית מאוד".

עוד אמר בכיר חמאס בעזה לעיתון כי "במו"מ כל כך קשה שני הצדדים אינם יכולים להכתיב תנאים - לא ישראל ולא חמאס". הראיון המלא עם מחמוד א-זהאר יתפרסם ביום שני הקרוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully