וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי שני מונה למנכ"ל פולאר השקעות

מאת מיכאל רוכוורגר

4.10.2009 / 12:10

שנתיים אחרי שעזב את שיכון ובינוי לטובת ארקדי גאידמק ינסה שני לשקם את החברה המפסידה. השכר: 1.5 מיליון שקלים לשנה ואופציות בשווי 350 אלף ש"ח

אורי שני (62) מונה בסוף השבוע האחרון למנכ"ל חברת פולאר השקעות של איל הנדל"ן היהודי האמריקאי זיל פלדמן והמיליארדר הגיאורגי-אמריקאי-יהודי תמיר ספיר. שני יחליף בתפקיד את דובי וייס, ששימש מנכ"ל החברה במשך שנתיים וחצי.

שני, לשעבר ראש לשכת ראש הממשלה אריאל שרון, הפתיע את עולם העסקים כשהודיע בדצמבר 2007 על עזיבת שיכון ובינוי ושיכון עובדים של שרי אריסון, שאותן ניהל במשך חמש שנים וחצי, לטובת הצעה שלדבריו "לא ניתן היה לסרב לה" מארקדי גאידמק - לנהל את עסקיו של גאידמק בעולם בתחומי הנדל"ן, האנרגיה והמזון. ההצעה לוותה בשכר נאה של מיליוני שקלים בשנה, רכב אאודי מפואר ומניות בחברת האחזקות שהוקמה בשווי עשרות מיליוני דולרים.

שני מנהל בימים אלה מאבק משפטי בגאידמק כדי לקבל את הסכומים המגיעים לו לטענתו. מתחילת 2008 הפסידה פולאר כ-80 מיליון שקל במשך שנה וחצי. אג"ח ו' של החברה נסחרות בתשואה לפדיון של 25.6%, כלומר כאג"ח זבל, אך לחברה קופת מזומנים שתאפשר לה לעמוד בתשלומים לבעלי האג"ח בשנה וחצי הקרובות.

אורי שני לא יזכה בפולאר לתנאי שכר נדיבים כמו אלה שהבטיח לו גאידמק, אך עדיין מדובר בתנאים נאים - והסיכויים שיראה את הכסף בפועל גבוהים יותר.

שני יזכה למשכורת חודשית צמודת מדד של 78,294 שקל (939,528 שקל בשנה), שתתעדכן מדי חצי שנה, וכן לבונוס שנתי שייגזר מתוך הרווח של החברה וייקבע על ידי הדירקטוריון. בנוסף יקבל שני רכב מקבוצה 6.

שני קיבל גם 255,191 אופציות (לא סחירות) ללא תמורה לרכישת מניות פולאר השקעות, שהן כ-3% מהון המניות המונפק של החברה. תקופת ההבשלה של האופציות הנה שנים, כשבתום כל שנה שני יוכל לממש 20% מהאופציות. הערך הכלכלי של האופציות לפי מודל לתמחור האופציות בלק אנד שולס הוא כ-350 אלף שקל. עלות השכר השנתית הכוללת של שני מוערכת ב-1.5 מיליון שקל.

לפי מקורבים לפולאר השקעות, החלפתו של וייס נבעה מאכזבתו של פלדמן מתפקודו. וייס זכה לשכר נאה של מיליוני שקלים בשנה, אך לא הצליח להוביל את החברה קדימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully