וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שווה האולימפיאדה לכלכלת ברזיל?

מאת נמרוד הלפרן

3.10.2009 / 22:54

מחקר של בית הספר לעסקים של סאו פאולו ומשרד הספורט של ברזיל העלה שקיום המשחקים האולימפיים בברזיל צפוי להזרים יותר מ-51 מיליארד דולר לכלכלת המדינה עד 2027

ריו דה ז'ניירו חגגה את זכייתה באירוח המשחקים האולימפיים ב-2016 באופן טיפוסי לברזילאים: מסיבת חוף ענקית שבה נכחו יותר מ-100 אלף איש בקופה-קאבנה. החוגגים, שצפו בהכרזה על תוצאות ההצבעה של 106 חברי הוועד האולימפי בקופנהגן ושאגו מאושר כשהוכרז כי ריו תיהפך לעיר הדרום אמריקאית הראשונה שתארח את המשחקים האולימפיים.

בעקבות ההחלטה, עלה מדד בווספה של בורסת ברזיל ב-1.2% - מדד המניות המרכזי היחיד בעולם שרשם עליות בסוף השבוע. המטבע של ברזיל, הריאל, התחזק ב-0.5% מול הדולר - לשער של 1.78 ריאל לדולר.

"הזכייה באירוח האולימפיאדה, לאחר שהמדינה כבר זכתה באירוח משחקי הגביע העולמי בכדורגל ב-2014, בהחלט צפויה להגדיל את הסיכויים ליותר השקעות בברזיל", אמר מנהל מחלקת המט"ח בחברת הברוקראז' הברזילית פייר קורטורה, אדילסון גואס, בראיון לספקית המידע הפיננסי בלומברג.

ליוקרה שנלווית לאירוח האולימפיאדה יש ערך כלכלי משמעותי. זה נכון שבעתיים כשמדובר בערים גדולות שרוצות ליהפך למוקד תיירות או עסקים. אולימפיאדה מוצלחת למשל זו שהתקיימה ב-1992 בברצלונה, יכולה ליצור תדמית של עיר שכדאי לבקר בה.

בנוסף, העיר המארחת זוכה לרוב למימון ממשלתי מוגדל, למימון של ארגונים בינלאומיים (כמו האיחוד האירופי), וכן לתשלומים מהוועד האולימפי הבינלאומי ומחברות הטלוויזיה שקיבלו את זכויות השידור. תקציבים אלה אמנם משמשים לארגון האירועים, אך חלק נכבד מהם משמשים למעשה להקמת התשתיות שהעיר זקוקה להן ממילא.

עיריית ריו דה ז'נרו הקציבה 14.4 מיליארד דולר לאירוח המשחקים - הסכום הגבוה ביותר בקרב הערים שהתמודדו. התקציב העצום נועד לשמש בין השאר לשדרוג שדה התעופה והרכבת התחתית של העיר.

מחקר של בית הספר לעסקים של סאו פאולו ומשרד הספורט של ברזיל העלה שקיום המשחקים האולימפיים בברזיל צפוי להזרים יותר מ-51 מיליארד דולר לכלכלתה עד 2027 ולהוסיף 120 אלף מקומות עבודה מדי שנה עד 2016.

ריו דה ז'נרו, העיר השנייה בגודלה בברזיל, גברה על בירת ספרד, מדריד, בסיבוב השני של בחירת העיר שתארח את משחקי 2016. מוקדם יותר, הודחו הערים שיקגו וטוקיו מההתמודדות. הדחת שיקגו היתה מהלומה לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, שפעל נמרצות לקידום מועמדות שיקגו לאירוח המשחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully