וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכרז שיכניס תחרות לשוק הסלולר

מאת אמיתי זיו

4.10.2009 / 10:45

מפעילות הסלולר הקיימות - פרט למירס - לא יורשו להשתתף במכרז התדרים החדש, שעיקריו פורסמו בסוף השבוע. הערכות: בעקבות המכרז מירס תתחזק ושחקן חדש עשוי להצטרף

משרד התקשורת פועל להגברת התחרות בשוק הסלולרי באמצעות חיזוקה של מירס או הכנסת מפעיל סלולרי חמישי. מכרז התדרים שאמור להתפרסם בקרוב, ושמסמך שמפרט את עיקריו פורסם בסוף השבוע, מבהיר כי המכרז יקדם אחת משתי האפשרויות האלה או את שתיהן.

המסמך שמפרט את התנאים העיקריים למכרז תדרים חדש, שיאפשר כניסה של מפעיל סלולרי חמישי, מבהיר כי במכרז לא יורשו להשתתף חברות הסלולר הקיימות, מלבד מירס. התנאי להשתתפות של מירס במכרז, כפי שפירסמו משרדי התקשורת והאוצר בסוף השבוע, הוא כי אף אחת מחברות הסלולר הקיימות לא תרכוש אותה עד אז.

לפי תנאים נוספים שפורסמו, על הניגשים במכרז לרכישת התדרים להוכיח הון עצמי של 200 מיליון שקל לפחות, ניסיון הקמה של רשת תקשורת, ניסיון בהפעלת מערך שיווק וניסיון בהפעלת מערך שירות לקוחות כלשהו - תנאי שעומדות בו חברות כמו 012 סמייל ו-HOT. לפי המסמך, התדרים שישוחררו יהיו ברצועת 2,100 מגה-הרץ, תדר המאפשר פעילות של מפעיל סלולרי בדור השלישי של GSM, בדומה לפעילות של חברות הסלולר הקיימות.

מחיר המינימום של התדרים יהיה 180 מיליון שקל, כאשר ועדת המכרזים הבין-משרדית החליטה על מנגנון החזרי תשלום לזוכה במכרז - הן בתשלום על דמי הרישיון והן בתשלום על אגרת התדרים. מנגנון ההחזרים לזוכה מבוסס על נתח שוק המינויים שהוא מצליח לגייס.

כל 1% מנתח השוק שהשחקן החדש יצליח לגייס בטווח זמן של חמש שנים, יקנה לו החזר של 10% מדמי הרישיון ואגרת התדרים. משרדי הממשלה רוצים להבטיח בתנאים אלה כי המפעיל החדש אכן יתבסס וייצור תחרות ממשית לחברות הסלולר הפעילות כיום.

לפי המסמך נקבעו תנאים של פריסה הדרגתית של הרשת, כאשר השחקן החדש יהיה מחויב להגיע בתוך שנתיים מיום קבלת הרישיון ל-20% משטח המדינה בפריסה; תוך ארבע שנים ל-40%; תוך חמש שנים ל-55%; תוך שש שנים ל-75%; ותוך שבע שנים ל-90% משטח המדינה.

ועדת המכרזים החליטה על שתי הקלות נוספות למפעיל החדש. הראשונה היא תשלום דמי קישוריות מופחת. מדובר בתנאי חשוב משום שכשמדובר במפעיל חדש, שיחות רבות שיוצאות ביחס למיעוט שיחות נכנסות, כך שדמי הקישוריות הם נטל גדול עליו. ההקלה השנייה היא כי שר התקשורת ישקול לאפשר למפעיל הסלולר החדש השתמש באנטנות של מפעילים קיימים, פרקטיקה המכונה נדידה פנימית או רומינג פנימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully