וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי פנסיונרים הפסידו 190 מיליון שקלים

מאת מירב ארלוזורוב

3.10.2009 / 22:54

ניהול כושל, הפרת חובות אמונים והסבת נזקי ענק בכספי הפנסיה לחוסכים - אלה עיקרי האישומים נגד מנהלי קרן הפנסיה של הסתדרות העובדים הלאומית

190 מיליון שקל. זה הסכום שמדינת ישראל, באמצעות קרן הפנסיה העל, תובעת מהמנהלים לשעבר של הקרן.

מדובר בתביעת ענק, הגדולה ביותר מאז התביעה התקדימית שהוגשה נגד הדירקטורים של בנק צפון אמריקה באמצע שנות ה-80', העוסקת בטענות לנזקים שנגרמו למוסד בשל ניהול כושל של מנהלים. במקרה זה המוסד הוא קרן פנסיה, המנהלת חסכונות פנסיה של עשרות אלפי חוסכים בסכום של חמישה מיליארד שקל. קרן העל היתה בבעלות הסתדרות העובדים הלאומית, עד שהוצאה מידה, בהוראת המפקח על הביטוח ידין ענתבי, בשל חשדות כבדים לאי סדרים בניהולה.

על פי כתב התביעה, החוסכים בקרן הפנסיה העל ספגו נזקים של 190 מיליון שקל לפחות בשל ניהול כושל. לפחות, כי התביעה אינה כוללת פרשה נוספת שבה נגרמו נזקים כבדים לקרן - ככל הנראה, נזקים של יותר ממאה מיליון שקל נוספים - ואשר הוצאה מחוץ לתביעה מאחר שהקרן עשויה לקבל פיצוי על פרשה זו.

לפיכך היקף נזקים של של מאות מליוני שקלים גרמו מנהלי קרן הפנסיה העל לחוסכים בקרן. רשימת המנהלים הזו כוללת בראש ובראשונה את מי שהיה הרוח החיה בניהול קרן הפנסיה, מיקי צולר, ואשר על פי כתב התביעה גם גרף כ-13 מיליון שקל לכיסו האישי בשל רשלנות המנהלים האחרים בקרן.

גם שמו של הפוליטיקאי הבכיר בהסתדרות העובדים הלאומית, שר האוצר לשעבר ויו"ר הסתדרות העובדים הלאומית לשעבר, אברהם הירשזון, נמנה על הנתבעים. הירשזון, כידוע, מרצה כיום עונש מאסר לאחר שהורשה בפרשות שחיתות אחרות הקשורות לניהול הסתדרות העובדים הלאומית. לצידם נתבעים עוד שורה ארוכה של דירקטורים בקרן.

כיצד מסבים נזק של 190 מיליון שקל לפחות לחוסכים לפנסיה בניהול כושל? כתב התביעה מפרט כיצד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully