וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפי איתם ימונה לדירקטור חיצוני בדניה סיבוס

מאת אבי בר-אלי

4.10.2009 / 10:15

לחברה חשיפה מהותית למצבה של החברה האם, אפריקה ישראל, שעשויה להשפיע על היקפי הפעילות העתידיים של החברה

בצל דרמת חילופי המנכ"לים של חברת דניה סיבוס בשבוע שעבר, יתבקש דירקטוריון זרוע התשתיות של קבוצת אפריקה ישראל לאשר בחודש הבא מינוי מפתיע במיוחד לתפקיד דירקטור חיצוני (דח"צ) בחברה: אפי איתם, יו"ר מפלגת אח"י (ציונות דתית לאומית מתחדשת).

איתם כיהן ב-2002-2004 כשר התשתיות הלאומיות וכשר הבינוי והשיכון מטעם תנועת המפד"ל שבראשה עמד. ביוני האחרון נחשף ב-TheMarker כי שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הציע לאיתם להתמנות ליו"ר דירקטוריון חברת נ.ת.ע, האחראית על פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן - פרויקט אשר בביצועו אמורה היתה לקחת חלק מרכזי גם דניה סיבוס. ואולם, איתם סירב להצעה.

איתם (57), תא"ל במיל', עזב לקראת בחירות 2009 את המפד"ל-האיחוד הלאומי והצטרף אל הליכוד לריצה תחת רשימה משותפת - אך לא שובץ ברשימה. לפי הערכות, הגיע איתם להבנות עם יו"ר תנועת הליכוד, בנימין נתניהו, בדבר שיבוצו בתפקידים ממלכתיים אם יזכה בבחירות - ואולם מינוי שכזה טרם יצא אל הפועל.

חברת דניה סיבוס חוותה בשבוע שעבר טלטלה לאחר התפטרותו של המנכ"ל, אילן בן גיגי, מתפקידו ומינויו של סמנכ"ל ההנדסה בחברה, רונן גינזבורג, תחתיו. זאת, על רקע חילוקי דעות שנתגלעו בין בן-גיגי למנכ"ל אפריקה ישראל ויו"ר דניה סיבוס, איזי כהן.

בסוף השבוע שעבר דיווחה דניה סיבוס כי המחלוקות נסובו סביב "נושאים אסטרטגיים וניהוליים, והבדלי השקפות ביחס לאסטרטגיה של החברה ואופן יישומה, הרחבה ו/או שינוי מרכז הכובד בתחומי פעילותה של החברה ודפוסי ניהולה השוטף של החברה".

לדניה סיבוס חשיפה מהותית למצבה של החברה האם,אפריקה ישראל, שעשויה להשפיע על היקפי הפעילות העתידיים של החברה. כ-46% מהכנסות דניה סיבוס במחצית הראשונה של 2009 נבעו מהתקשרויות עם חברות מקבוצת אפריקה השקעות (471 מיליון שקל), שאחראיות ל-35% מצבר ההזמנות של החברה, בסך 608 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully