וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הרשות הפלסטינית חוזרת לרצועת עזה?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.10.2009 / 12:23

העתון המצרי "אל אהראם" דיווח שהסכם בין פתח לחמאס הולך ומתקרב. האם ברחובות עזה ובמעבר רפיח יניפו בקרוב שוב את דגלי הרשות?

הרשות הפלסטינית תשוב לעזה ותנהל את מנגנוני הבטחון ברצועה, כמו גם את מעבר רפיח. כך דיווחו הבוקר (שבת) מקורות מצריים רשמיים לעיתון הממסדי המצרי "אל-אהראם", בהתייחסם להסכם הפיוס המתגבש בין פתח לחמאס.

הסכם הפיוס המתגבש בין חמאס לפתח צפוי לכלול מספר סעיפים, ביניהם חזרה של הרשות הפלסטינית לנהל את רצועת עזה. כך בנוסף צפוי ההסכם לכלול סעיף הקובע כי תוקם ועדה ערבית עליונה שתפקח על התנהלות הבחירות לנשיאות ולפרלמנט הפלסטיני. בנוסף יוחזרו משקיפים אירופיים למעבר רפיח, בהתאם להסכם מ-2005, ולאור זאת תסכים מצרים לפתוח את המעבר לתנועה.

המקורות ציינו כי באמצע חודש החודש תארח מצרים משלחות של הפלגים הפלסטינים כהכנה לחתימה על הסכם הפיוס. בנוסף צפויים שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט וראש המודיעין עומאר סלימאן להגיע ביום שני לעמאן כדי להיפגש עם יו"ר הרשות אבו מאזן ולדון עימו בהסכם המתגבש.

דובר משרד החוץ המצרי, חוסאם זכי, אמר כי הסכם הפיוס בין חמאס לפתח צפוי להיחתם לאחר הגעת משלחות הצדדים לקהיר, ב-22 באוקטובר. הוא הביע את תקוותו שלא יוערמו מכשולים נוספים וכי אכן ייחתם הסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully