וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "הרשות מאפשרת לישראל לבצע פשעים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.10.2009 / 19:47

בחמאס תקפו היום את החלטת הרשות הפלסטינית למשוך את ההצעה לפיה המועצה לזכויות האדם תאמץ את דו"ח גולדסטון. "הרשות מאפשרת לישראל להתחמק מהעמדה לדין" לדברי חמאס

חמאס תקף היום (שישי) באופן חריף את הרשות הפלסטינית על כך שהחליטה למשוך את הצעת ההחלטה לאמץ את דו"ח גולדסטון שהייתה אמורה לעלות להצבעה הבוקר במועצה לזכויות אדם בז'נבה. חמאס גינה גם את החלטת מועצת זכויות האדם לדחות את ההצבעה על הדו"ח, שמצביע על פשעי מלחמה שביצעה ישראל ברצועה בעת מבצע "עופרת יצוקה".

הבוקר דיווח אתר "אל-ג'זירה" כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן החליט למשוך את ההצעה כתוצאה מלחצים שהפעילו עליו מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון וראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד. מקור פלסטיני מסר כי פיאד אמר שהרשות תטעה אם היא תקדם את הצעת ההחלטה, "שכן היא אינה יכולה לעמוד נגד ישראל וארה"ב". במקביל, ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת הכחיש את הדיווח לפיו הרשות תמשוך את הצעת ההחלטה.

בהודעה שפרסם הערב חמאס נמסר כי הארגון רואה בהחלטתו של אבו מאזן עמדה בלתי אחראית "המאפשרת לישראל להתחמק מהעמדה לדין של פושעי מלחמה בפני בית דין בינלאומי". לדברי חמאס, עמדתו של אבו מאזן מאפשרת לישראל לבצע פשעי מלחמה נוספים נגד העם הפלסטיני.

חמאס גינה גם את ארה"ב שתמכה בדחיית ההצבעה על אימוץ דו"ח גולדסטון. "כל זאת בזמן שאנחנו שומעים את הנשיא ברק אובמה מדבר על תמיכה בזכויות אדם", נכתב בהודעת הארגון. לדברי חמאס, ארה"ב נוהגת באופן שונה כלפי הכיבוש הישראלי, "דבר המעורר חשד כלפי תפקידה כמפקחת על תהליך השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully