וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס לא מצליח להתמודד עם אל קאעדה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.10.2009 / 17:31

העיתון "א-שרק אל-אווסט" מדווח כי חמאס נכשל בניסיון להגיע להסדר עם ארגוני הג'יהאד הסלפיים ברצועה, במסגרתו הארגונים יפורקו ובתמורה תוענק לאנשיהם חנינה מלאה

חמאס נכשל בניסיון להגיע להסדר עם ארגוני הג'יהאד הסלפיים ברצועת עזה, במסגרתו הארגונים יפורקו ובתמורה חמאס יעניק לאנשיהם חנינה מלאה ויצרף אותם אליו. כך דיווח הבוקר (שישי) העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון מפי מקורות המקורבים לארגונים הסלפיים בעזה. לדברי המקורות, שלושה ממנהיגי הארגונים הסלפיים דחו את הצעתו של חמאס לאחר מספר ישיבות שקיימו עימו בנושא.

"חמאס ביקש לדעת פרטים מדויקים על מקורות המימון של הארגונים הסלפיים ועל מי עומד מאחוריהם", אמרו המקורות. "באמצעות זאת ביקש לפרק אותם ולהפסיק את גיוס הפעילים אליהם, בעיקר פעילים ששייכים לחמאס. חמאס ניסה גם להפסיק את פעילותם הצבאית, הן נגד הכיבוש והן בתוך עזה עצמה".

על פי המקורות, חמאס הבהיר לארגונים כי בתמורה לכך יעניק חנינה מלאה לפעילי הארגונים ויקלוט אותם לשורותיו. "מנהיגי הסלפיים דחו בתוקף את ההצעה לפרק את הארגונים ואמרו למנהיגי חמאס שבכוונתם להישאר 'זרם איסלמי המתנגד לכיבוש' והבהירו כי יפסיקו לפעול נגד חמאס אם הארגון ישחרר את אנשיהם מהכלא ויחזיר להם את נשקם".

העימות בין שני הארגונים פרץ בעקבות אירועי מסגד אבו תימיה ברפיח לפני כחודשיים, במהלכם נהרגו מפקד בכיר בארגון הסלפי אבו א-נור אל-מקדסי ופעילים נוספים. על פי הדיווח, לפני מספר שבועות נפגשו מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, עם מספר בכירים בארגונים הסלפיים במטרה להגיע לפשרה. "ג'עברי ניסה לתווך בין ממשלת חמאס לבין הסלפיים לאור קשריו הטובים עם הארגונים הללו", מסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully