וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הקלטת מעודדת את כולנו"

איילה חננאל, ניר יהב, יהושע בריינר, אופק עיני ופנחס וולף

2.10.2009 / 14:36

גורמים מדיניים וביטחוניים שצפו בקלטת בה נראה גלעד שליט סיפרו: "שליט צולם לפני כשלושה שבועות, ונראה בריא וצלול". אתר המזוהה עם חמאס: "שליט נעמד על רגליו בקלטת ומוכיח כי הוא בריא"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

ראש מערך ההסברה הלאומי, ניר חפץ, העביר לפני זמן קצר (שישי) הודעה מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו. חפץ מסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו צפה במשרדו בקלטת הוידאו ושוחח טלפונית עם נועם שליט. ראש הממשלה סבור שחשיבות הקלטת היא באימות מצבו של שליט ובקיבוע אחריותו המוחלטת של החמאס לבריאותו של גלעד. נתניהו בירך את משפחת שליט לרגל חג הסוכות, ומסר כי על אף שהדרך עדיין ארוכה ורצופת קשיים, הידיעה שהוא בריא ושלם מעודדת את כולנו". כשנשאל חפץ מתי ואיך תפורסם הקלטת אמר כי "נעדכן בהמשך על מועד פרסום הקלטת".

אתר "פלסטין אל-אן" המזוהה עם חמאס פירסם פרטים מקלטת הוידאו בה נראה החייל החטוף גלעד שליט. מהדיווח עולה כי שליט נראה בסרט בן שתי הדקות יושב על כיסא ומקריא מהדורה יומית של העיתון "פלסטין" היוצא לאור בעזה. לאחר מכן, קם שליט ונעמד על הכיסא למשך חמש שניות, ואז חוזר לשבת, על מנת להוכיח כי הוא במצב בריאותי טוב. על פי הדיווח, שליט נראה מחויך, ומספר על אירוע שקרה לו במהלך שירותו הצבאי, כאשר שירת באזור רמת הגולן. עוד מודגש בדיווח כי שליט נראה מגולח ועם שיער "קצוץ מאוד" לראשו.

ראש צוות המשא ומתן לשחרור גלעד שליט, חגי הדס, הגיע ללשכת ראש הממשלה בירושלים. הדס צפה יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בקלטת, בה נראה החייל החטוף גלעד שליט. מיד לאחר מכן נתניהו יכריע אם להתיר את שידור הקלטת, אשר אורכה הוא כשתיים וחצי דקות, בכלי התקשורת. משפחת שליט צפתה בקלטת בביתה שבמצפה הילה ביחד עם ראש אכ"א האלוף אבי זמיר.

שר הביטחון אהוד ברק שוחח עם משפחתו של גלעד שליט לאחר שצפתה בקלטת. "אני רוצה לחבק אתכם", אמר ברק. "גלעד נראה בריא וזה רק מגדיל את האחריות שלי להחזירו הביתה".

גורם ביטחוני אשר צפה בקלטת מוסר כי גלעד שליט נראה בה כשהוא מחזיק עיתון לא ישראלי מה-14 לספטמבר. הוא נראה בה טוב מאוד, בריא ומדבר בצלילות. בישראל הביעו שביעות רצון מקיום כל הליכי העיסקה וכן סיפוק מפעילות המתווך הגרמני.

מוקדם יותר חגי הדס נתן את אישורו לשחרור האסירות הפלסטיניות לאחר שצפה בקלטת הוידאו שבה נראה שליט כשהוא חי ובריא. מקור ביטחוני מסר כי גלעד שליט נראה בקלטת כשהוא צלול ובריא.

נועם שליט מדבר עם התקשורת ביום קבלת הקלטת. רויטרס
נועם שליט בפתח ביתו/רויטרס

מאות בני משפחה ואזרחים פלסטינים קיבלו את פני 18 האסירות שהועברו לגדה דרך מחסום ביתוניא ובמקביל עשרות בני אדם קיבלו את האסירה פאטמה אל-זק, שעברה לרצועת עזה דרך מעבר ארז. בין מאות מקבלי הפנים במעבר ביתוניא בלטו גם שר האסירים הפלסטיני עיסא קראקע ומשלחת ממשרדו. מאוחר יותר צפוי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להיפגש עם האסירות המשוחררות במוקטאעה שברמאללה.

האסירות הפלסטיניות התקבלו בחיבוקים ובנשיקות מצד בני משפחה וחברים. האזרחים במקום נשאו את דגלי פלסטין ואת דגלי הארגונים הפלסטינים. בראיונות לכלי התקשורת הערבים הביעו האסירות תקווה כי כל האסירים הפלסטינים ישוחררו מהכלא במסגרת עסקה כוללת בין חמאס לישראל.

האסירות מגיעות למחנה עופר. אורי לנץ
חגי הדס נתן את אישורו לשחרר את האסירות הפלסטיניות/אורי לנץ

מוקדם יותר צפו נציגי ישראל ובהם כאמור חגי הדס, ראש צוות המשא ומתן לשחרורו של החייל החטוף והרמטכ"ל גבי אשכנזי, בקלטת שבה נראה שליט כשהוא חי ובריא. לאחר הצפייה בקלטת אישר הדס את המשך העסקה ובעקבות כך שוחררו האסירות הפלסטיניות. זו הפעם הראשונה מזה למעלה משלוש שנים, שבה גורמים ישראליים צפו בשליט והעריכו את מצבו.

הדס בחן האם הקלטת עומדת בשלושת הקריטריונים שנדרשו לביצוע העסקה: אורכה חייב להיות בן דקה לפחות, שליט מדבר בה בעצמו למצלמה וכן שקיים אימות כי היא צולמה בעת האחרונה. בהמשך צפוי הדס להגיע למשרד ראש הממשלה, שם יצפה פעם נוספת בקלטת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וצוותו הבכיר. במקביל, יגיע ראש אכ"א האלוף אבי זמיר לבית משפחת שליט במצפה הילה, שם יצפה לצד בני המשפחה.

רק לאחר שראש הממשלה והמשפחה יצפו בקלטת, יקבלו יחד את ההחלטה האם לפרסמה בתקשורת. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי לא ברור בשלב זה האם נתניהו ימסור הודעה לציבור בעקבות העסקה.

שחרור אסירות פלסטינאיות. רויטרס
אסירות התקבלו בחיבוקים ובנשיקות מצד בני משפחה וחברים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully